Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

07 december, 2023, 14:38

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.874
  • Totaal topics: 10.303
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 78
Total: 79

Welk aftermarket merk draagarm gebruiken?

Gestart door guest6239, 24 november, 2015, 11:16

Vorige topic - Volgende topic

rookie

naar mijn mening niet in de draagarm zelf, maar in de flexibliteit en sterkte van de rubbers.
Ik kwam achter mijn probleem, dat is nu zeker 10 jaar geleden dat de niet originele de draagarm met 1 arm zo naar beneden druk, de originele daarentegen moest ik met 2 armen met vol gewicht naar beneden drukken, en het ging moeilijk en net.
Veel mensen voor gewaarschuwd, veel mensen hebben geluisterd, sommige pas naderhand.

Lag-3.0-V6

;) Dussss, niet klooien met niet originele, dr is n hoop ervaring over geschreven op t forum...... ;D

guest6239

Daar kan ik mij NIET in vinden door de huidige ervaringen. Ik heb nu een paar dagen geleden de originele draagarmen laten vervangen door die van het mer Meyle. Dit na uitgebreid onderzoek en nieuwe ervaring van andere gebruikers voornamelijk uit Duitsland.
De rubbers zijn bepaald NIET zwak en de arm kan echt niet eventjes heen en weer worden bewogen(getest).

Maar het belangrijkste is natuurlijk de praktijk test omdat ik zelf ook wel bezorgd was of het resultaat goed zou zijn.

Ik kan nu dus zeggen dat de draagarmen van Meyle perfect zijn! Ik heb de auto nu twee dagen op bepaalde plekken en wegen goed uitgestest onder verschillende omstandigheden:
- geen enkele afwijking van de rechte lijn bij normaal rijden.
- geen enkele afwijking van de lijn bij normaal remmen.
- geen enkele afwijking van de lijn bij hard tot extreme remvertraging!
- geen enkele afwijking of uitbreken in een bocht.
- geen enkele afwijking of uitbreken in een bocht bij gas los laten (exact hetzelfde gedrag als bij originele draagarmen)
- geen enkele afwijking of uitbreken in een bocht bij remmen (exact hetzelfde gedrag als bij originele draagarmen)
- hetzelfde rijgedrag op goede asfalt en slecht wegdek.

Wat wel verschillend is dat de auto nu wel duidelijk strakker op zijn lijn blijft. vooral in een S bocht.
Ook komt er minder geluid uit de voortrein van de ophanging. Of dit alleen door de draagarmen komt weet ik niet, omdat de veerpoot lagers ook zijn vervangen.

Ik ben dus tevreden met het resultaat. Hopelijk is dit nuttige info voor andere leden.

Lagunainitiale

De mijne heeft sindsgisteren nieuwe draagarmen en idd veel stiller voorin. Was eerst rommelig geluid

rookie

Citaat van: Dooku op 02 december, 2015, 15:24
Daar kan ik mij NIET in vinden door de huidige ervaringen. Ik heb nu een paar dagen geleden de originele draagarmen laten vervangen door die van het mer Meyle. Dit na uitgebreid onderzoek en nieuwe ervaring van andere gebruikers voornamelijk uit Duitsland.
De rubbers zijn bepaald NIET zwak en de arm kan echt niet eventjes heen en weer worden bewogen(getest).

Maar het belangrijkste is natuurlijk de praktijk test omdat ik zelf ook wel bezorgd was of het resultaat goed zou zijn.

Ik kan nu dus zeggen dat de draagarmen van Meyle perfect zijn! Ik heb de auto nu twee dagen op bepaalde plekken en wegen goed uitgestest onder verschillende omstandigheden:
- geen enkele afwijking van de rechte lijn bij normaal rijden.
- geen enkele afwijking van de lijn bij normaal remmen.
- geen enkele afwijking van de lijn bij hard tot extreme remvertraging!
- geen enkele afwijking of uitbreken in een bocht.
- geen enkele afwijking of uitbreken in een bocht bij gas los laten (exact hetzelfde gedrag als bij originele draagarmen)
- geen enkele afwijking of uitbreken in een bocht bij remmen (exact hetzelfde gedrag als bij originele draagarmen)
- hetzelfde rijgedrag op goede asfalt en slecht wegdek.

Wat wel verschillend is dat de auto nu wel duidelijk strakker op zijn lijn blijft. vooral in een S bocht.
Ook komt er minder geluid uit de voortrein van de ophanging. Of dit alleen door de draagarmen komt weet ik niet, omdat de veerpoot lagers ook zijn vervangen.

Ik ben dus tevreden met het resultaat. Hopelijk is dit nuttige info voor andere leden.
mooi

voorerwin

Citaat van: Lagunainitiale op 02 december, 2015, 15:45
De mijne heeft sindsgisteren nieuwe draagarmen en idd veel stiller voorin. Was eerst rommelig geluid

Origineel Renault?
Doe vooral geen dingen zie ik zou doen

Lagunainitiale

voorerwin

mag ik vragen wat ze gekost hebben?
Doe vooral geen dingen zie ik zou doen

Lagunainitiale

Nou de hele rekening was meer dan 1100 die keer. Maar niet gekeken wat ze los kosten.

amigob

ik heb vandaag beide zijde vervangen ( moet alleen nog opnieuw uitgelijnd worden ).
Was wel iets moeilijker dan verwacht.
De achterste bout van de draag arm gaat er niet gemakkelijk uit.
Het los halen van het sub-chassis biet daar wel uitkomst maar dan nog moet je met geweld de bout er uithalen, en een stuk van de bout afslijpen om hem er weer in te krijgen. Vergeet niet de verticale arm van het subchassis los te halen, anders blijft het subchassis zitten waar het zit. Die arm zit boven in de wielkast vast. 

Maar na 5 uur werken alles weer in elkaar gezet en heb dus de Meyle armen gebruikt, moet zeggen dat het goed voelt. Beter dan die er af zijn gekomen, die zijn  95000 km en 9 jaar me gegaan. de fuse kogels zaten beiden behoorlijk los.

Als je dan alles op een rijtje zet heb ik een behoorlijk bedrag verdiend in die 5 uur
150 euro voor onderdelen,  ~100 uitlijnen
totaal 250 euro. Dat in vergelijking met de 1100 euro dan heb ik nu 850 euro verdiend in 5 euro :-).

Zonder dit filmpje had het denk ik wel lange geduurd
https://www.youtube.com/watch?v=O-mNgNVB4XE
Renault Laguna iii 2.0T automaat initiale,2008
Eindhoven

Lagunainitiale

Die 1100 is met veel meer erbij he. Schokbrekers toplager, beurt en weet ik nog meer.

Evert134

ik zal van het weekend ook beide draagarmen vervangen met het merk Moog en direct ook de stabstang rubbers als het subframe toch los is. post wel of dit merk wel of niet goed rijdt. zijn niet heel duur 91 euro bruto dacht ik per stuk dan.

Lagunainitiale

Moog is rommel. Helaas heb ik die er ook onder gehad. Na paar weken heb ik ze eronderuit gehaald.

Joost

Veel bekende merken in de aftermarket maken ze ook gewoon OEM voor veel merken.

Ik heb Meyle HD's onder mjin BMW gezet. Daar is zijn het de originele die altijd problemen geven en juist aftermarket word geadviseerd van een gerenommeerd merk. Ook Febi bilstein, Monroe, etc. Allemaal goed alternatief

Lagunainitiale

Klopt wat je zegt Moog levert ook aan de racerij maar die draagarmen voor de laguna zijn shit. TRW is de OEM leverancier voor onderstel van de laguna.

SMF spam blocked by CleanTalk