Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

29 november, 2023, 17:23

Login with username, password and session length

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.954
  • Latest: hhjj
Stats
  • Totaal berichten: 193.866
  • Totaal topics: 10.301
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 69
Total: 69

Welk aftermarket merk draagarm gebruiken?

Gestart door guest6239, 24 november, 2015, 11:16

Vorige topic - Volgende topic

guest6239

Hallo,

De draagarmbus-rubbers(2 buitenste) zijn gescheurd en moeten vervangen worden. Maar als ik de prijzen van die bussen optel kan ik net zo goed een komplete draagarm kopen, en zit er tenminste ook een nieuwe fuseekogel op.
Welke aftermarket merken hebben jullie ervaring mee en zijn van goede kwaliteit?
De prijzen voor een komplete draagarm varieren nogal van bijvoorbeeld het merk NK voor 40 euro tot bijvoorbeeld Monroe voor 120 euro en alles wat er tussenin zit van TRW, Meyle, Vaico, Delphi, Mapco en Metzger.

larsdijkstra

guest6239

Sorry, vergeten, het betreft een 11-2007, Laguna III, 2.0 benzine 140pk.

rookie

niet, nieuwe kopen bij renault, want deze hebben bij de laguna 2 voor veel problemen gezorgd.

larsdijkstra

Citaat van: rookie op 25 november, 2015, 09:51
niet, nieuwe kopen bij renault, want deze hebben bij de laguna 2 voor veel problemen gezorgd.

het gaat hier om een Laguna lll ipv ll

guest6239

Ik heb ze inmiddels besteld. Misschien ook handige info voor andere leden: ik heb draagarmen van het duitse merk Meyle besteld, dit betreft de versterkte uitvoering wat betreft de bussen.

rookie

dat moet je zelf weten, mocht je problemen krijgen met wegligging en met uitbreken in bochten zonder reden, graag melden wanneer je de originele gaat plaatsen.

Lagunainitiale

Fabriek af zijn de stuurstangen en kogels en reactie stangen van TRW, mogelijk dus ook de draagarmen.

guest6239

Rookie,
Zou je hierover meer info kunnen geven waarop dit gebaseerd is? Ik zit niet te wachten op een auto waarvan de wegligging niet meer optimaal is natuurlijk. Maar zijn hier voorbeelden van dat met aftermarket draagarmen de auto niet meer rijd als voorheen?

Lagunainitiale

Ja heb ik zelf ook gehad. Ding was niet normaal te besturen. De ene keer trok hij naar links ej de andere keer naar rechts. Ook hadden mensen last van het op zij verplaatsen bij remmen.

guest6239

Caramba!!  Even ter bevestiging, dit gebeurde na correcte montage? Dus wielen op de grond, onderstel laten inveren en zodat alle bussen onder de juiste hoek staan en daarna bouten op juiste koppel aandraaien?

inter

Citaat van: Dooku op 26 november, 2015, 09:58
Caramba!!  Even ter bevestiging, dit gebeurde na correcte montage? Dus wielen op de grond, onderstel laten inveren en zodat alle bussen onder de juiste hoek staan en daarna bouten op juiste koppel aandraaien?

Er zijn er inderdaad veel die dit vergeten. Draaien alles al vast terwijl de auto nog van de grond staat met al resultaat een hele resem klachten betreffende rijgedrag en vroegtijdige slijtage.

Lagunainitiale

Dat maakt bij deze bussen niet uit. De bussen staan haaks op de veerweg. Staat ook niet in de werkplaatshandleiding van renault. En na montage van de originele op dezelfde manier nul problemen.

rookie

volgende, bij geen originele draagarm;
* schuin remmen,
* schuin opeens rijden (links naar rechts),
* opeens uitbreken in bochten zonder enig reden (ga dan maar eens met een goed gevoel de bocht in),
* veel problemen krijgen naderhand die niet meteen terug zijn te herleiden naar de draagarmen, zoals klapperen, en veel meer kosten dan de draagarmen kosten.

Ik zou graag je een advies willen geven, probeer eens de niet originele rubbers zodat we ook met zekerheid weten dat het de laguna 3 ook dit probleem heeft.

Paul

Zit veel verschil in de merken van de draagarmen.

SMF spam blocked by CleanTalk