Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 13:33

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 48
Total: 48

Airco of blower kapot?

Gestart door pietr, 29 april, 2015, 20:43

Vorige topic - Volgende topic

pietr

Gisteren leek het erop dat ik geen frisse lucht uit de airco kreeg. Toen heb ik de airco uitgezet, zodat alleen de blower werkte. Daarop volgde een soort schurend geluid uit het vooronder. Bij het inschakelen van de airco verdween het geluid na zo'n twee seconden. Bij airco uit volgde weer dat schurende geluid, alsof er geen olie in een motortje zit. Een kennis suggereerde dat de magneetkoppeling naar de filistijnen is. Wordt dit een dure grap? Ik ben nog een paar dagen in het buitenland, dus ik kan nog even niet bij de garage langs.

Renault Laguna 1.5 dCi, bj. 2011, 99.000 km

pietr

Gisteren bij de garage geweest. Waarschijnlijk iets met magneetkoppeling en de aircomotor die kapot zijn. Gaat me zo'n € 1.000,- kosten. Dat vind ik toch weer een fikse tegenvaller voor een Laguna van 3 1/2 jaar oud en 99.500 km (diesel). Volgens de monteur is het aircosysteem in de Laguna van slechte kwaliteit. Ik ben zeker niet de eerste met dit probleem, zo vertelde hij me.

Politesse

Eergister die van mij laten servicen, 181.250km van 07-2003 en de monteur zei meneer u heeft een pracht Laguna en in top staat. Airco of Climate moet ik zeggen weer in nieuwe conditie, schoon en ijskoud.

Ik vind dat je stomme pech hebt en zou Renault hier zeker op aanspreken. Belachelijk dat het nu al kapot is, zeker gezien de onkosten. Naar de afdeling verkoop wandelen en zeggen....als jullie mij dit hadden verteld tijdens de aankoop had ik jullie de rug toegekeerd hoe gaan jullie dit oplossen?

Probleem bij hun neerleggen, sterkte en mooi balen zeg!

pietr

@Politesse: inderdaad pech voor mij. Mijn dealer gaat morgen Renault Nederland vragen om coulance. Hopelijk heb ik geluk. Vorige pechgeval was 5 dagen na einde garantie. Toen heeft Renault me een waardebon gegeven voor het bedrag van de reparatie (was in Duitsland).

Ik heb de Renault bij Munsterhuis gekocht, maar ik woon 175 km verder (bij Tilburg). Mijn auto is in onderhoud bij Arend in Goirle. 

pietr

Kosten voor de reparatie bedragen € 1.082,50. Gelukkig had de dealer goed nieuws: Renault Nederland vond het inderdaad (te) snel en in samenwerking met de dealer krijg ik 70% korting op de rekening. Ik heb de receptionist van Arend Renault Goirle alvast hartelijk bedankt voor zijn inspanningen.

Politesse

!! Netjes! Maar ja het blijven toch weer onkosten helaas!

pietr

Het blijven kosten, maar dit is wel een pleister op de wond. En een prima actie van de receptionist. Ik heb het idee dat deze medewerker echt zijn best doet voor je.

Politesse

Goed om te horen dat er ook nog mensen zijn die wel werk maken van iets....

Turbo

Ze moeten bij Renault gewoon meer dien om het imago op te poetsen van de Laguna 👍
Wel fijn dat ze je tegemoet komen

Lag-3.0-V6

Ik zeg....KEURIG!!

Mede door de niet altijd goeie ervaringen, waar ik gelukkig geen last van heb.

pietr

Er is een ruilunit ingezet. Schijnt vaker te gebeuren. Alles netjes gespecificeerd op de rekening. De kapotte spulletjes worden nagekeken, gerepareerd en dan ook weer hergebruikt.  

Ik heb een lekkere taart afgegeven voor het personeel.

Lagunainitiale

Ja en je auto wordt beter dan dat hij was, dus dat je iets moet betalen is redelijk.

Lag-3.0-V6

*eens* maar keurig geregeld! Ook van zijn kant wat de taart betreft!! !!
Als t maar geen ouwe is...... ;)

Politesse

pietr

Vers van de bakker.

O ja, de airco is ook opnieuw afgevuld, scheelt ook weer een servicebeurt (en € 100,-).

SMF spam blocked by CleanTalk