Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.523
  • Totaal topics: 10.394
  • Online vandaag: 134
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 82
  • Totaal: 82

Laguna 3 GT Aux aansluiting activeren....hoe?

Gestart door bas00, 08 augustus, 2014, 17:24

Vorige topic - Volgende topic

bas00

Ik heb er al veel over gelezen maar kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.
Ik heb vanmiddag een aux kabel van Ricardo ( hier wel bekend om zijn aansluit kabels) achter op de amplituner aangesloten.
Helaas werkt deze nog niet. Moet de AUX optie nou wel of niet in de software vrijgeschakeld worden bij een Lag 3 ???
Wie weet dat?
Ik weet zeker dat de pinnen op de juiste plek zitten alleen zat er bij mijn kabel geen powerkabel ( zoals op de foto van Ricardo is te zien...alleen heeft de kabel op de foto een ACB aansluiting ipv een minijack)....mijn kabel heeft alleen  een zwarte waarvan ik vermoed dat het de massa kabel is. ( ook uitgetest maar het maakt niet uit of deze massa heeft of niet)
Waarschijnlijk dient de plus alleen voor voeding van een connectionbox en aangezien deze kabel daar niet voor bedoeld is ontbreekt deze vermoedelijk daarom.

GTMart

Ligt aan je systeem, cd of dvd !
Ik had de dvd en kon er alleen een connectionbox op aansluiten, staat hier nog ergens omschreven.

bas00

Vandaag naar de dealer geweest. Aux is geactiveerd in de software en werkt perfect. Eindelijk af van cd's wisselen.
Dit is de DVD versie.

GTMart

Ik wist het niet, fijn dat het werkt.

BJ

Even een soort van off topic vraag. Hoe lang heb jij (of jullie, indien er meer Box2link eigenaren zijn) moeten wachten op je AUX kabel van Ricardo uit Spanje? Ik heb de mijne op 12 december vorig jaar besteld en betaald en wacht er nog steeds op. Hij zegt iedere keer dat ie er mee bezig is, als hij überhaupt reageert. Wacht nu ook al weer meer dan een week op antwoord... Ik had al begrepen dat het langer duurt bij deze man, maar ruim 3,5 maand...?
Laguna III 2.0T GT 205 Estate | Blue Malte

Renier

Ik moest er ook lang op wachten, vaak antwoord dat hij druk was of op vakantie, maar kabel wel ontvangen.
Maar 3,5 maand is wel erg lang... :-\

thijman

@BJ,
Ik heb de kabel binnen drie weken ontvangen. Ik heb aangegeven dat ik op vakantie ging en eigenlijk voor die tijd de kabel wel wilde ontvangen en dat is prima gelukt. Ik kreeg ook iedere keer een snelle reactie op mijn e-mails.

BJ

Ik sinds mijn vorige post in dit topic nog een paar keer gemaild, geen reactie op gehad helaas. Ik heb hem nu een deadline gegeven tot vrijdag a.s. anders geef ik Paypal opdracht het betaalde geld terug te halen.

Indien het helaas zo ver zou moeten komen, weet één van jullie een goed (betaalbaar) alternatief? Ik had nu dezelfde speciale Box2link besteld die Reinier ook heeft, naar aanleiding van een eerder topic van hem.

ojee66

Als de hele wereld bij hem een kabeltje besteld dan denk ik dat hij inmiddels verzopen is in het werk.

BJ

Eeeeiiiindelijk mail gehad van Ricardo, hij zegt dat hij de connector deze week gaat versturen, moet het nog zien, maar goed.

Dan weer even on-topic. Ben afgelopen maandag bij mijn lokale Renault dealer geweest (Autohaag Zeeuw Katwijk) en die zegt doodleuk dat de AUX niet geactiveerd kan worden. Hadden er nog nooit van gehoord en ze konden het ook niet vinden in hun eigen systeem. Het gaat hierbij ook om de DVD versie.

Zijn er Renault kenners (monteurs) die mij kunnen vertellen waar in het (dealer) systeem het activeren van de AUX staat? Kan ik ze dat uitleggen namelijk. (Klant legt iets uit aan de dealer, moet niet gekker worden... :P ).

BJ

Renier

Volgens mij moet de AUX ingang bij de Laguna III via de clip (uitlees/diagnose laptop) worden geactiveerd, bij de Laguna II wordt hij vanzelf geactiveerd als er spanning op een bepaalde pin komt.

Turbo

Kun je die niet aanzetten in de radio unit zelf ?

Renier

BJ

Goedemorgen,

Bedankt voor het antwoord. Ik weet dat het via het dealersysteem (Clip) moet, echter bij de dealer weet men niet hoe dit moet  ???. Dus is de vraag is vooral waar in het Clip systeem staat het activeren (vraag dus voor de monteurs eigenlijk)   ;)