Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:09

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 41
Total: 41

Tunex

Gestart door Harry070, 09 mei, 2014, 14:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ed

Dat kan, maar zolang niemand het uitprobeert kun je er alleen maar naar gissen. En als ie al in noodloop gaat, kun je het weer terugzetten. Maar denk je dat het systeem gaat miepen om die 2 tienden druk? De druk bij een 205 is toch hoger dus die ruimte moet er toch zijn, lijkt me?

Harry070

Wat mij betreft hoeft er maar een tienden druk bij. Als dat standaard 0,6 voor deze versie (170 pk voor tunen) en de Laguna GT heeft 0,9, dan kan er wat mij betreft wel 0,2 of 0.3 bij. Dat past dan wel in de tolerantie van dit blok toch?

Waar of bij wie zou ik dat eventueel kunnen laten doen? Iemand idee├źn?

P.S. qua pingelen. Bij tunex vertelden ze dat euro 98 in dat geval beter is dan euro 95. Sowieso als tip voor mij in Spanje in het geval van bergen

Paul

Je mag het proberen, maar niet huilen als het fout gaat. ;)

Ed


Harry070

Tof!

Zit er vandaag over na te denken, maar vooralsnog toch nog maar even niet... Laat ik nou eerst, na deze tune actie, wat km gaan maken, er mee naar Spanje rijden en niet direct al weer meer willen. Stel, bij het tunen ging er door de sensor ook wat mis, en ik blaas de turbo of iets anders op, ergens in Frankrijk of Spanje, dan wordt het ineens een heel ander soort vakantie, dan nu gepland.

Wees echter niet verbaasd Paul dat ik er nog een keertje op terugkom, als je aanbod niet eenmalig is natuurlijk. Toch bedankt anyhow!

DaBuzzzzz

Bij mij gaat volgende maand de grotere intercooler er nog op. Inclusief de Tuning, het electronisch uitzetten van de EGR, de zwaardere koppeling en deze aanpassing denk ik dan dat ik de snellste 1.9 DCI van NL heb....:)

Paul

Nou, dat denk ik niet hoor ;D

DaBuzzzzz

2 vingers in mn neus Paul :P

Turbo

iemand al eens de wastegate strakker gezet ?
heb er even op google naar gezocht en op veel volvo fora lees je steeds het zelfde over het kalibreren van de wastegate door deze 3mm strakker te zetten.
hierdoor zou je een mindere dip krijgen in het spoolen van de turbo .....
ben benieuwd of er al iemand iets mee gedaan heeft ?

Paul

Gaat niet. Elektronisch geregeld

Turbo

Weet je dat zeker ?
Er zit namelijk wel een stelstangetje op de wasstraten

Paul

Als je die versteld dan gaat hij in noodloop

Turbo

Mmmm op die Volvo site hebben ze het erover dat je de wastegate kalibreert door de zaak 3mm strakker te zetten
Dat zou zeker na het chippen te goede moeten komen aan het turbogat
Maar die Volvo motoren zijn toch praktisch hetzelfde als de motoren van Nissan/Renault ?

Paul

Door het chippen wordt dat al aangepast.

Turbo

Dat hebben ze daar ook gezegd alleen dat de wastegate standaard iets losser zou staan
Er wordt ook vermeld dat de computer een en ander regelt qua druk maar dat de wastegate mechanisch afgeregeld zou zijn en dat die dus afgesteld zou kunnen worden zonder dat de ecu over de piemel zou gaan
Maar ik weet het niet vandaar dat ik de vraag stel

SMF spam blocked by CleanTalk