Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:38

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 45
Total: 45

Aansluiten Navinc AUX-interface op CBCD

Gestart door Azecos, 22 maart, 2014, 10:24

Vorige topic - Volgende topic

Azecos

Inmiddels heb ik dus via Navinc een interface gekocht voor mijn radio (CBCD, Carminat Bluetooth CD/MP3).

Ik heb de handleiding gevolgd, en wat ik al verwachte doet hij het niet in 1 keer. Nu weet ik dat de AUX vrijgeschakeld moet worden. Ik heb begrepen dat dit met de clip kan (die ik overigens niet heb). Maar ik had ook ergens gelezen dat als je op de juiste pin 12 volt zet dat de radio dit dan ook herkend.
Aan de blauwe stekker zitten een zwarte en witte kabel die met elkaar zijn verbonden, en ik heb het vermoeden dat deze aan de 12v en massa dienen te worden aangesloten, maar om dit nou te gokken is wellicht wat riskant. Ik kan Navinc vandaag niet bereiken, dus ik vroeg me af of hier iemand weet hoe dit zit.

Gezien de vele topics over dit model radio ism aux-aansluitingen zou het mooi zijn als dit ging werken, dan maak ik een tutorial met foto's.

RichTrip

De AUX moet hoe dan ook worden vrij geschakeld door de dealer.

Azecos

Vanmorgen eindelijk tijd gehad om naar de dealer te gaan om de port te laten vrijschakel. iPhon elaad nu wel, maar ik kom nog steeds niet bij het apparaat als zijnde wisselaar.
De dealer heeft de volgende settings aangepast:

Klopt dit, of moet de aux ook op 1 staan?

Azecos

Ok, de mini-jack ingang doet het wel. Vanavond even verder proberen met een iPod.

marcvv

ik volg dit topic met veel belangstelling. Dus ben benieuwd naar de ontwikkelingen.

Azecos

In de loop van de week neemt Navinc weer contact met mij op, ze hebben beloofd het uit te zoeken.

Azecos

Bericht gekregen van Navinc dat ik een ander  (duurder) model krijg zonder bijbetaling. Als deze wel werkt mag ik die houden, zoniet dan moet ik beide terugsturen en krijg ik mijn geld terug.
Dit is de nieuwe variant: https://www.navinc.nl/Producten?s=2759
Leuk voordeel is dat deze ook USB en SD kan lezen  :) Hopen dat deze wel werkt  ;)

Azecos

Inmiddels de nieuwe aangesloten, met motor uit doet ie het redelijk. Echter na starten motor kom ik niet meer in de stand van de wisselaar en kan ik dus niets afspelen.
Ik zeg redelijk omdat er veel kraakgeluidjes uit de speakers komen als er geen muziek wordt afgespeeld.
Iemand nog ideeën waar het aan kan liggen (behalve incompatibiliteit)?

Azecos

In overleg met NAVinc gaan beide interfaces retour. Iemand een suggestie voor een ander merk/type dat wel zou moeten werken?

Azecos

Alweer een tijdje geleden, maar met de vakantie voor de deur toch besloten om een ander merk interface te testen.
Dit keer via ebay een dension gateway lite BT gekocht. Vandaag is dit apparaatje binnen gekomen. Uiteraard kon ik het niet laten deze meteen in aan de radio te koppelen, en waarempel het werkt in 1 keer.
Toen bedacht ik dat de Navinc pas fout ging na het starten van de motor, dus motor starten, BT koppelen en een klein vreugdesprongetje van mijn kant als reactie op het resultaat. :D

Ik was bang dat met een koppeling via bluetooth dat de verbinding met de gewone carkit verbroken zou worden, maar niets is minder waar! Je kunt beide systemen gelijktijdig koppelen (althans met een iPhone 6 wel, overige kan ik niet testen). Dus muziek streamen via BT, bedienen via stuur controls en mijn huidige carkit blijven gebruiken met spraakbediening, alles werkt!

Nu dit werkt ga ik nog een kabel kopen om rechtstreeks mijn oude ipod classic van 120 GB op aan te sluiten, eindelijk kunnen die haperende MP3 cd's uit de auto vandaan.

Als renault/navteq/here nu alleen nog even de kaartjes update ben ik helemaal een blij man :-)

Oja, uiteraard moet met de clip wel even CDC 1 AUX 0 worden ingesteld, anders ziet je radio de interface niet!

michielj

Top dat je een update geeft!

Nog een keer om het zeker te weten, dit is een CBCD, in een Laguna 3? Dus de Carbasse met CD navigatie?

Thanks alvast!

Azecos

Klopt, dit is de carminat cd Bluetooth MP3 in een Laguna III estate GT,  Type van de dension is: Dension GBL3RE8 Gateway lite BT

michielj

Snelle reactie, helemaal top!

Moet er bij die Dension nog een kabel naar de audio-unit toe?

Azecos

Jazeker, je moet eerst de spanning van je radio afhalen. Daarna de meegeleverde blauwe stekker achter in je radio steken. Eventueel Mute-kabel aansluiten als je de Dension als carkit wilt gebruiken (dit doe ik dus niet).
Vervolgens andere kant van de kabel in je Dension steken, stroom er weer op en testen.

michielj

Ok,

ik heb de aansluiting gemaakt, bij Renault vandaag gevraagd om via Clip de CDC op 1 te zetten en Aux op 0. Maar toch werkt het niet, ik zie de Dension niet op mijn telefoon. Dus het lijkt erop alsof deze geen stroom krijgt... Hoe schakel jij naar de CD changer?

Michiel

SMF spam blocked by CleanTalk