Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 13:07

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 53
Total: 53

120000 km beurt met distributie

Gestart door Pluis GT, 23 februari, 2014, 18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DaBuzzzzz


voorerwin

Doe vooral geen dingen zie ik zou doen

Pluis GT

Ja mooi verhaal, heb vanmiddag bij buurman van bekende van zijn zus zijn neef een afspraak voor volgende week. Doe alleen distributie dan 450 euro!
Rest van de beurt richting vakantie geld incl. Apk. Is een vakman gespecialiseerd in autogas maar ook ander werk, ivm steeds minder gas. =rij=

voorerwin

Maf hé? Dat het LPG niet zo aanslaat. Als je gaat rekenen is het verreweg goedkoper dan diesel. Qua performance merk je geen verschil met benzine. Ik heb hem gewoon kunnen laten chippen. Het kost je nauwelijks meer laadruimte.

Ik denk  dat de investering van ong. €2000,- mensen toch afschrikt. Al heb ik het er in een half jaar terug verdient.
Ik hoef iig mijn auto niet te verkopen omdat ik teveel kilometers maak.
Doe vooral geen dingen zie ik zou doen

Maarssenaartje

@voorerwin: heb jij het gevoel extra onderhoud nodig te hebben? Of gaat alles top op heden goed?

Dat is volgens mij het stigma dat rust op gas. Als de werkgever je verplicht op LPG te rijden dan ga je daar vaak gewoon in mee. Dan zullen de ('extra') onderhoudskosten je een zorg zijn. Als particulier wil je natuurlijk zo goedkoop mogelijk je km's rijden. Dit lijkt mij ook 1 van de voornaamste redenen voor het overstappen op LPG natuurlijk en mogelijk van het milieu aspect.

Volvo heeft natuurlijk al jaren de bi-fuel waarmee alles is aangepast m.b.t. de extra warmte.

Mijn schoonvader rijdt reeds 40 jaar op en neer van Maarssen naar Amsterdam Noord, heeft dat jaren met een Xsara 1.4 op LPG gedaan. Dit ging 380.000km goed met regelmatig een defecte brandstofpomp en de bekende kleppen stellen maar verder ging het prima. Totdat de koppakking het begaf...
Nu rijdt hij, hij maakt er een sport van....in een AX hij moet nog 1 jaartje mee en dan mogen zij beiden  :D met welverdiend pensioen. De AX (met 4 bak) heeft hij niet op gas maar met zijn treuzel rijstijl is 1 op 19 kennelijk mogelijk.

Ik zit momenteel op 20.000km per jaar met de Laguna, ben daar best van geschrokken dat ik privé nog zoveel rijd. Naast mijn werkkm's lijk ik wel een internationaal vrachtwagenchauffeur  ;)

En voor wat betreft de distributie....tsja je moet zeker iemand hebben die deze cruciale klus aankan. 1x starten na vervangen en het zit toch ergens fout...dan zijn je bespaarde centen toch echt weg. Ik heb het volste vertrouwen in mijn goede vriend die automonteur is en al vele distri's heeft vervangen. Erg fijn een monteur die perfectionistisch is ingesteld, ik ben er erg blij mee.   

voorerwin

De enige extra kosten zijn elke 20.000km een nieuwe filter in het gas systeem. Wel is het van belang je goed, en eerlijk te laten informeren welke motor er geschikt voor is. de mijne toevallig wel. Ook BMW schijnen perfect geschikte motoren te hebben om op LPG te draaien. Maar de 2.0 16v blok zonder turbo van Renault zeker niet.
Hiervoor heb ik ook tijdelijk een Xsara op LPG gereden. en dan weet je dat je kop ongeveer 120.000km meegaat alvorens aan revisie toe te zijn. Dan worden er meestal harde kleppen met zittingen gemonteerd en gaat de kop verder het autoleven mee.

En tsja, ik rij particulier minimaal 40.000km per jaar.
Doe vooral geen dingen zie ik zou doen

Lag-3.0-V6

Ik denk zeer serieus LPG in te gaan bouwen. Je ZOU de intervallen verversen kunnen verlengen, ik doe t niet. Olie blijft domweg schoon. Tanken is lachen, vuiligheid in t milieu is minder, je klauwen stinken niet naar diesel, torretje houd t goed vol. Mn laatste lpg? BX, 5 ton, ingebouwd zelf bij dik 3 ton...Stratus dik 4 ton....probleemloos, n revisiesetje verdamper, da s alles. En oh ja, 1 keer per jaar n filtertje...Best spul! ^-^

SMF spam blocked by CleanTalk