Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

03 juli, 2022, 04:24

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.874
  • Latest: hfolkers
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.136
  • Totaal aantal topics: 10.228
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 37
Total: 37

Trillen en brommen in stilstand en in D

Gestart door thijman, 24 januari, 2014, 12:00

Vorige topic - Volgende topic

Stadium III

EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

DonvanVliet

"One day Music will be a religion and Zappa will be� our god."

Stadium III

Omdat de steun gevuld is met vloeistof

safranehenkie

Zit er niet een verschil in, of het een 2.0 dCi is, of een 1.5dCi kwa ruimte in de motorruimte?
De 2.0 misschien groter dan de 1.5?
Bij mij(2.0) moest de hele binnenkuip van het voorwiel verwijderd worden, en was er nog maar een paar cm ruimte.
De persoon die mijn automaat gespoeld heeft, heeft een hele platte aansluiting zelf gefabriceerd om dat spoelen mogelijk te maken.
En het was echt heel veel moeite om de aansluiting te maken op de automaat
Laguna 2.0DCI,Estate Initiale.
ex:R12,R9,R19,2XSafrane.

Jurgen

Ook ik heb last van stationaire trilling bij mijn Laguna 3 2.0T (bj 2012, km 120.000); tot nu toe vervangen/onderhoud maar met minimaal resultaat:

- nieuwe bobines
- nieuwe bougies
- vervanging versnellingsbakolie

Omdat het verder echt een heerlijke auto is om mee te rijden zou ik dit probleem toch graag opgelost willen hebben. Ik zit er daarom aan te denken om de motorsteunen te gaan vervangen.

Voor zover ik weet heeft deze motor 3 steunen en ik zou willen beginnen met de middelste motorsteun (mocht dit niet werken dan ga ik verder met links en/of rechts). Alleen, ik weet niet zeker of het volgende artikelnummer de juiste is voor de middelste, onderste motorsteun:

546190004R

Voor de linker (bakzijde) vermoed ik dat dit het juiste artikelnummer is: 112200005R

De rechterzijde is zoals eerder in deze thread al genoemd: 112100009R

Kan iemand van jullie bovenstaande bevestigen?? Thx alvast!

Stadium III

Hij heeft er 4 zelfs

Ik zou eens beginnen met de hydrosteun zoals al eerder beschereven en de steun die aan de hydrosteun zit

Ik heb hier bak en kantel steun nog niet vervangen en zie het nog niet nodig

Verder 98 tanken en een injectiereiniger doet ook wonderen

Jurgen

De hydrosteun is neem ik aan de steun aan de rechter bovenzijde? Deze heeft artikelnummer 112100009R voor de 2.0T motor voor zover ik het heb uitgezocht. En weet je ook welk artikelnummer ik dan moet hebben voor de steun aan de hydrosteun? Kortom, welke onderdelen heb ik in totaal nodig.

En met de kantelsteun bedoel je neem ik aan de onderste middensteun?

Ik zal nogmaals een injectiereiniger toevoegen (10 dkm geleden ook al eens gedaan) en een paar keer RON98 gaan tanken.

Het probleem is alleen dat ik niet zomaar alle motorsteunen wil gaan vervangen als dat het probleem wat er is niet oplost. Het lijkt er op dat het oplossen van het probleem op meerdere manieren benaderd kan worden: mooiere loop van de motor creeren (injectoren reinigen/nieuwe bougies etc.), betere absorptie van resonantie (aanpassen motorsteunen) en aanpassen van toerental bij neutrale loop (gasklephuis reinigen of verhogen van stationair toerengetal).

Er is dus niet echt een eenduidige oorzaak en het lijkt een intrinsiek probleem van de combinatie bak+motor+ophanging. Of delen jullie deze mening niet?

Stadium III

Volgens mij is het idd ook een reactie
98 Vindt ie wel lekkerder als 95 als er 10k km injectie reiniger erin is gegaan hoeft dat niet zozeer meteen ,ik doe dat 1 keer per jaar

4e Motorsteun

Ik merkte als ik de auto stationair liet lopen en had mijn hand aan het schutbord dat daar trillingen doorgegeven werden ,dus op de plek waar de bout zit aan de kant richting dashbaord
Verder merkte ik met hydrosteun dan de plek waar hij op caroserie gemonteerd is dat daar ook trillingen te voelen waren
Nu met beide steunen zijn die weg

SMF spam blocked by CleanTalk