Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 februari, 2023, 01:09

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.908
  • Latest: Ralph Z
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.517
  • Totaal aantal topics: 10.259
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 37
Total: 37

Trillen en brommen in stilstand en in D

Gestart door thijman, 24 januari, 2014, 12:00

Vorige topic - Volgende topic

Lagunainitiale

Jawel. Auto horizontaal omhoog. Olie plug eruit. Liefst natuurlijk wanneer hij net heeft gelopen zodat het vuil niet bezonken is. Dan olie vullen via bovenkant. Dit moet een bepaald aantal liters zijn weet even niet meer hoeveel.
Dan motor starten alle standen even een keer kiezen. En dan overloop plug eruit draaien. Dan stroomt er olie uit, dit moet minimaal halve liter zijn. Ondertussen de bak temp uitlezen en bij bepaald aantal graden celsius overloop weer dicht draaien. Dat is in het kort zeg maar. Je hebt dus een clip nodig.

Lag-3.0-V6

Als ik t mis heb verbeter me maar.....dr zal n 3 liter uitkomen, om alles te verversen zal je n aantal keren moeten vullen/leeghalen! Koppelomvormer blijft vol zitten, zal gespoeld moeten worden door steeds leeg te halen/vullen en draaien motor. T mooiste zou zijn blanke olie, zie je wanneer t rode er helemaal uit is.

Dr gaat n liter of 7/8 in de bak totaal?? Wij hadden n keer of 4 a 5 gespoeld....

Zo heb ik t laten doen.......

Lagunainitiale

Er blijft 3.5 liter achter en er gaat 7 weer in en dan weer 0.5 eruit per saldo is dus de helft ververst terwijl volgens de fabrikant de olie nooit vervangen hoeft te worden. Verder is het een illusie dat je schone olie krijgt omdat je het filter er niet uitkrijgt.

Lag-3.0-V6

Ok, zal per type bak verschillen en ja....t filter. Stomme konstruktie...Maar n keer nieuwe is altijd beter dan de vergane olie laten zitten......Ik doe ook elke 10000 km nieuwe motorolie, ik vind t vrdmd belangrijk..... :)

vdk

heb inmiddels een aantal controles laten uitvoeren door de garage
Ontsteking, verstuivers, egr, motorsteunen... allemaal oke

Zouden de trillingen (bij onder meer afremmen en aan/uitzetten airco) ook veroorzaakt kunnen worden door de gasklep? dat die vervuilt is?
En is het mogelijk dat je meer last krijgt van een vervuilde gasklep bij bepaalde temperaturen?

Lag-3.0-V6

K heb ververst ter voorkoming van.....afgetapt via peilstok ofwel, loshalen van de bak onder. De SU1 heeft niet eens n aftap..... :-\

Heb nogal n hekel aan vuile ofwel oude olie....als t vuil was zou t n probleem zijn... ;)  =thnx= voor eea..

vdk

Citaat van: EnnoE34 op 25 mei, 2015, 09:14
Als het een filter is dat nooit vervangen kan worden, en dit alleen kan als je de bak reviseert, dan heb je daar met spoelen niet zo veel last van.
Als het kan om de bak af te tappen, en daarna weer te vullen kun je idd zo'n 50% olie per keer er uit halen. Wel opletten welke olie je er in doet, aangezien verschillende merken ATF soms niet altijd even goed mengen. Dat vindt je computer niet leuk. Als je 4 keer de bak olie aftapt, heb je zo'n 15 liter nodig. En dan is de bak zo goed als geheel voorzien van nieuwe olie.

Wat betreft het probleem van de 170PK benzine, ik ben wel benieuwd naar het verbruik en de km-stand. Te hoog verbruik kan dit soort klachten geven. Luchtmassameter & lambda sondes hebben vaak niet het eeuwige leven.......het kan ook zijn dat ze (nog) geen storing opleveren, maar wel op de randjes van de grenswaarden werken.

km-stand = 87.000 km
verbruik is redelijk normaal, alhoewel ik de fabrieksopgave nog nooit heb kunnen halen (buiten bebouwde kom: 6,6l/100km)... gemiddeld zal het verbruik tussen de 8 en 9l/100km uitkomen

Lag-3.0-V6

*eens* mede door t feit dat de fabriekswaarde s nu 1maal nooit en te nimmer gehaald KUNNEN worden want.........hoe in godesnaam..... ???

Hoe word dit berekend.

Welke omstandigheden.

De BUI van de DRIVER!!!

Verkeer enz enz enz en dit nog 1000 x...

Ik word beroerd dat mensen zeggen en BEWEREN.......mijn wagen gebruikt 1 op 18.6 km per liter....HOE .6....Ik geloof t niet, kan t niet geloven en wil....t graag!! ;)

Ik geloof in verbruik, niet in cijfers maar.......da s weer de negatieve ik die toch met zn V6 wel redelijk uitkomt....Oh? Ja, je verwacht dat t zuipt!!! :D

ojee66

en daarom is er de site spritmonitor.de  van echte mensen in echte situaties de verbruiken.
Spritmonitor.de" border="0

Lag-3.0-V6

vdk

Inmiddels is de gasklep gereinigd en de waarde ervan gereset.
Heeft in elk geval het probleem verholpen dat de trillingen nu weg zijn bij het stilstaan met automaat in de D stand.
Na een tijdje koppelt de auto nu terug naar de N stand en draait de auto veel rustiger stationair.
Het is nog niet helemaal goed en het is ook even afwachten hoe de waarde van de gasklep na een tijdje zal zijn. Die wordt door de computer geregeld namelijk.

ojee66

CiteerNa een tijdje koppelt de auto nu terug naar de N stand en draait de auto veel rustiger stationair.[\quote]

Gaat dit automatisch?  Ik heb dit namelijk nog niet meegemaakt.
Wat soms wel gebeurt is dat hij bij van bijvoorbeeld P naar N of andersom even niet meer weet in welke stand hij staat.

Turbo

ja dat zou automatisch moeten gaan

Lagunainitiale

Als ie twijfelt moet de meerstanden schakelaar afgesteld worden.

Als hij niet automatisch ontkoppelt moet je even kijken of je remlichten het doet.

ojee66

Als hij twijfelt?  Hahah ik twijfel zelf soms ook.
Ik laat meestal voor het stoplicht de auto stukjes kruipen. Remlichten doen het wel.
Maar gaat dan ook op display en de pook naar N en na hoeveel tijd?

SMF spam blocked by CleanTalk