Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 februari, 2023, 00:33

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.908
  • Latest: Ralph Z
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.517
  • Totaal aantal topics: 10.259
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 43
Total: 43

Trillen en brommen in stilstand en in D

Gestart door thijman, 24 januari, 2014, 12:00

Vorige topic - Volgende topic

vdk

Reiniger in de tank reeds geprobeerd, zonder resultaat.
Bougies zijn niet vervangen.

Wel is de gasklep opnieuw afgesteld door de Renault garage.
Ook een van de motorsteunen is opnieuw afgesteld.

Helaas nog steeds trillingen.

Lagunainitiale

Ik zou dan toch maar eens alles nalopen mbt de motor. Ontsteking, verstuivers, egr want het zal in de motor zitten.

vdk

De eerste start 's ochtends is altijd "moeizaam" en gaat gepaard met veel trillingen door de hele auto. Daarna start de auto prima.
De wijzer van de toerental teller is ook onrustig. Bij stationair draaien beweegt deze. Niet heel erg, maar hij staat niet stil.

Kan bovenstaande met de EGR te maken hebben?
Is het zinvol deze schoon te laten maken of beter vervangen?

Lagunainitiale

egr hoef je niet te vervangen enkel schoonmaken. durf je niet te zeggen of en waar deze zit bij dit blok.

vdk

zou het spoelen van de automaat dergelijke problemen ook kunnen oplossen?

Lagunainitiale

Nou misschien iets beter maskeren. Maar waar kom je vandaan?

En probeer eens het volgende. Zet de automaat in D en voet op de rem houden. Dan voel je de automaat duwen, de auto wil dan kruipen zoals dat heet. Als je de rem vast houdt moet dit na enkele seconden ophouden. Houdt dit niet op controleer even of je remlichten branden.

Volgende test,
Houdt voet op de rem selecteur in D en geef dan eens iets gas bij met je andere voet met de rem erop.
Veranderd of verdwijnt het trillen dan? Dit laatste niet meer dan 15 seconden achtereen testen.

Turbo

Zijn de motorsteunen allemaal in orde ?
Als er een motorsteun stuk is gaat de motor dat ook doen
Bij mij was het de steun ( rubberenbol) die ingezakt was en daardoor kreeg ik ook trillingen en bijgeluiden

vdk

Ga de testen even doen. Bedankt.
Kom uit Groningen.

Had ook al even contact gehad met GSPowerflush, maar het schijnt dat de Laguna Phase III (met deze motor, 2.0T en dus gekoppeld aan een automaat) erg lastig is te flushen.
De hele operatie duurt 5 uur en je komt er erg moeilijk bij. Moeten een aantal zaken worden verwijderd, waaronder aandrijving links voor.
Ze zijn de operatie met een proefauto aan het testen en hopen uiteindelijke een simpelere manier te vinden.

thijman

Hallo LagunaInitiale,
Wat is de link met het controleren van de remlichten als de auto niet stopt met "kruipen" na enkele seconden ?

ojee66

zomaar een wild guess over het kruipen.

als remlicht niet brand, gaat er geen sein naar automaat dat de rem is ingetrapt en blijft automaat trekken.
Spritmonitor.de" border="0

vdk

testen gedaan;
- remlicht blijft branden bij stand D en ingedrukt houden van de rem; de automaat blijft wel duwen (zo voelt het)
- voet op de rem en stand D met gas bij geven laat de auto minder trillen; een soortgelijke bevinding had ik ook al eerder gedaan... als het toerental ook maar iets omhoog gaat, dan wordt het trillen minder of verdwijnt in z'n geheel; ook in stand N is dit het geval

Lag-3.0-V6

Voet op de rem in D, trillen dus minder/weg?

En de bak ik D met de handrem, geen voetrem, trillen of niet? Is t trillen of meer schudden??

Deze vraag omdat ik s iets dergelijks gehad had, uitgelezen en n wat haperende penbobine......bij rijden wel redelijk ok...

vdk

bij stand D met handrem: schudden inderdaad
ook schudden bij eerste start van de auto
rijden geeft over het algemeen geen problemen, wel wegzakken in toeren bij afremmen en stil gaan staan, waardoor wederom veel trillingen
alle problemen lijken afhankelijk te zijn van buitentemperatuur; zijn altijd aanwezig, maar afhankelijk van temperatuur in meer of mindere mate
uitlezen geeft geen storingen

Lagunainitiale

Dan ligt het dus niet aan je bak. Ligt aan de motor of steunen. Maar de bak moet wel ontkoppelen na aantal seconden met voet op de rem. Maar mogelijk voel je het verschil gewoon niet.

Ga dan ook geen geld uitgeven aan flushen, gewoon eens per 100.000 olie op normale voorgeschreven wijze vervangen is veel goedkoper. ;)

vdk

zal de dealer sowieso vragen dan te kijken naar de motorsteunen (hoeveel zijn er eigenlijk?) en de ontsteking

wat is overigens de voorgeschreven manier van olie verversen voor een automaatbak? je kunt toch niet bij de bak zelf om olie te peilen of verversen?

SMF spam blocked by CleanTalk