Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

07 december, 2023, 13:46

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.874
  • Totaal topics: 10.303
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 85
Total: 85

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

fs1

en ook hier heb ik het over gehad met de renault monteur gisteren, volgens hem kan er uit onze 1.9dCI tussen de 150 en 170pk gehaald worden door middel van herprogrammeren chip... prijs ongeveer wat hier staat (rond de 400€ dus) wel zei hij dat niet echt aan te raden was als het blok al meer dan 100000kms heeft, maar op zich heeft hij al mensen gehad die dat toch gedaan hebben en ook geen last van ondervinden... in principe was hij niet tegen box, maar die zijn niet individueel afgesteld op je eigen auto en halen dus niet het optimale eruit... da was het zo ongeveer in het kort...

Mike

En ik zit al bijna op de 2 ton.......

Dat hoor ik dus ook veel meer dat je met chippen veel meer vermogen krijgt dan met een box, het prijs verschil is er ook wel naar natuurlijk je bent toch bijna 300 euro extra kwijt.

Dreke

Bart, mag ik het adres eens van jouw garage? 400 euro is goedkoper dan de 600 euro die ze mij al eens opgegeven hebben.

fs1

industriepark rosteyne nummer 9, in 9060 zelzate, renault garage baele, is vlakbij een afrit van de expresweg / autostrade n49 (e34) in zelzate dus (voor de nederlanders, dat ligt ongeveer 10 minuten rijden onder terneuzen!)

Dreke

Das gemakkelijk voor mij. Ik ga de E34 in Turnhout erop en dan blijf ik die maar volgen. Bedankt Bart.

fs1

nja dat is niet zo evident als het lijkt hoor ;-) ik weet helemaal niet waarom zo die expresweg zo genoemd hebben maar vorger heette die dus niet zo en stopte de e34 aan de ring van antwerpen, nu als ge van turnhout afkomt, aan de ring van antwerpen volgt ge richting gent, tot na de kennedytunnel, dan volgt ge de afslag brugge, en dan komt ge vanzelf op de n49 (e34 dus)... best wel eens bellen als ge effectief van plan zijt om dat te laten doen, want daar moet ie iemand voor laten komen zei ie me ;-)

fs1

vraagje aan mike, mss ook fabio, heb mn boxje gisteren geplaatst, en nu net de eerste rit ermee gedaan, heb zo precies ineens een groot vermogen gat tussen de 1800 en 2400 toeren pakweg... bij jullie ook? ook weet ik niet echt 100 procent zeker dat ie effectief wel harder trekt als daarvoor... mss kan dat ook liggen aan het feit dat mn banden nu ineens 2cm dikker zijn als vroeger?

Mike

Dat gat heb ik inderdaad ook Bart, en volgens mij fabio ook.
Dat is ene beetje versterkt het turbo gat wat je hebt.

Je kan hem nog verder op draaien bart voor meer vermogen, ik merk het vooral in ze 3e versnelling dat hij beter op trekt en sneller.
Wat betreft je banden kan het er iets mee te maken hebben maar weet het niet zeker.

fabio

banden 2 cm dikker wil alleen zeggen dat je topsnalheid hoger ligt en je relatief langzamer accelereerd

fs1

neenee niet dikker dan, breder dan... ipv 205mm zijn ze nu, zoals de meesten 225mm breed, wat dus normaal gezien ietsje meer power vereist om rond te rijden en dus ook normaal gezien tot ietsje meer verbruik leidt enzo...

fabio

ohh nee dat maakt niks uit

Dreke

Heb volgende week woensdag een afspraak om mijn 2.2dci-tje te laten chippen. Vermogenwinst 28pk. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven.

laguna 2003

Citaat van: Mike op 24 juni, 2007, 16:00
Dat gat heb ik inderdaad ook Bart, en volgens mij fabio ook.
Dat is ene beetje versterkt het turbo gat wat je hebt.

Je kan hem nog verder op draaien bart voor meer vermogen, ik merk het vooral in ze 3e versnelling dat hij beter op trekt en sneller.
Wat betreft je banden kan het er iets mee te maken hebben maar weet het niet zeker.

ik heb nergens een gat trekt gewoon door overal
toch maar software chippen ;D

Mike

Ja daar zit ik nu ook aan te denken!!!
Ff sparen want ik wil nu weer teveel dingen in 1x.....

Edu

Mijn ouders hebben net een laguna type II  2.2 Dci gekocht. Ik heb gezien dat je voor rond de 500 Euro de motor kunt laten chippen. Onze laguna komt uit 2005, is nog van voor de facelift en heeft 35000 km gelopen. Nu is mijn vraag: Wat zijn de risico's als je bij deze kmstand nog chipt en weet een van jullie een betrouwbaar bedrijf om dit te laten doen?

Ik hoor het graag!

Groeten

Edu

SMF spam blocked by CleanTalk