Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 05:55

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 51
Total: 51

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

fabio

Citaat van: Disco op 07 maart, 2007, 19:49
Indd boxje er in trappen en niet zeuren maar scheuren.

Heb er zelf ook 1 in mijn laggie ging van 100PK naar 125/130 Pk zo in 10 minuten klaar is kees en kost maar 129euro.

www.wenmar.nl

;)

JVB

Ik ga het allemaal wel mee maken nog 2 weken en dan laat ik het jullie weten

fabio

aer

Ben ook van plan om mijn Lag te chippen.
Heb eens in het verleden een a4 tdi gehad met powerbox, deze rookte enorm
als je iets doortrok, was wel een wereld van verschil met en zonder.
Men zegt dat het roeten niet erger wordt bij het herproggen van de comp zoals via zipptuning.
Er staat op marktplaats een advertentie van iemand die de comp herproggrameerd voor 255 euries
wie heeft nog advies
PS Heb mijn lag net gekocht een GT 1900 Dci van 2004 in de Tech Line uitvoering.
Had ivm kinderen een Espace

fs1

informeer u goed over die herprogrammeur, want 255? is niet bepaald goedkoop as ge dat vergelijkt met hetgene hierboven al wordt vermeld..

knotty

en een hartelijk welkom natuurlijk hier op de site  ;D
lees dit topic maar ff door, ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar ben wel van plan om naar www.wenmar.nl te gaan.
leuk vaderdag kado lijkt me  ;)
en 100,- goedkoper dan...
Only milk and juice come in 2liters!

fs1

ik wil mee jeroen! :-)

woerden

Hier nog even over het OBD Tunning:

CiteerDit is in principe het zelfde als de gewone chiptuning alleen hierbij hoeft het motorstuurapparaat niet geopend te worden, maar wordt de software via de diagnosestekker in uw auto uitgelezen en opnieuw geprogrammeerd. Dit is de mooiste manier van chiptuning die nagenoeg onzichtbaar is en veel bij leaseauto's wordt toegepast.

Dit is dus geschikt voor benzinemotoren.
Wat zijn daar de kosten van en zijn de voordelen?

Seth Rik

Hoe bedoel je 100 euro goedkoper? Geven ze op vaderdag extra korting bij WenMar?

Mike

100 euro goedkoper dan bij elke andere leverancier van dat soort chips.

knotty

Citaat van: Seth Rik op 30 mei, 2007, 10:35
Hoe bedoel je 100 euro goedkoper? Geven ze op vaderdag extra korting bij WenMar?

zie de post van anteun
Only milk and juice come in 2liters!

aer

Powerbox uitgeprobeerd en weer verwijderd.
Nu gechipt (herprogrameren computer)
Toch een wereld van verschil, na het chippen nu 160 pk en koppel 340N i.p.v. 120 / 280
wat je met een powerbox doet is meer brandstof toelaten, sensoren maipuleren zodat de computer denkt dat de motor nog koud is.
Bij vollast met powerbox hoor je de turbo ook nauwlijks, verbruik korte afstanden met box ongeveer 1 : 12
Nu na het chippen bij vollast veel meer vermogen (trekken van de caravan) turbo fluit ook wel lekker en het verbruik op korte afstand 1 : 17,7 (gewoon lekker gas geven) langere afstanden ritjes van ongeveer 30 km waarbij je niet boven de 100 komt 1 : 22 (Zo zunig mogelijk)
Dus mijn ervaring bij diesels: 2 auto's gehad met powerbox en 2 x gechipt, chippen heeft mijn voorkeur ondanks de hogere prijs.

Mike

Ik moet zeggen met de box dat ik het gevoel heb alsof hij rond de 2000 toeren iets inhoud of dat het het turbo gat is wat ik merk.
Ga een kijken wat ik met afstellen van de box nog verder kan verbeteren.
Moet je ook eerlijk zeggen dat ik mijn turbo nauwlijks tot niet hoor in de auto  :(

@ Anteun, wat was jij kwijt voor het chippen?

aer

Het chippen kost € 399,00 incl. btw
Kon bij ons in de buurt bij een bekende garage, vond ik ook belangrijk.
De oude gegevens blijven bewaard en kunnen bij (niet te verwachten) problemen teruggezet worden.
De prijzen voor goede tuning verschillen m.i. onderling niet veel, zipptuning in Utrecht neemt er ook hetzelfde voor.
Bij onze plaatselijke garage (Hesselink Bergentheim) heb ik op een avond even de auto aan de laptop gehad, de gegevens worden dan gecopieerd, je kunt binnen 5 minuten weer weg. (storingen worden ook gelijk uitgelezen, heb nu een gloeibougie kapot (slik)
de volgende dag is je software bewerkt en wordt weer teruggeplaatst, even uitproberen en karren maar.
Voordeel vindt ik dat deze er waarschijnlijk over 30 jaar nog zit, bij internet verkoop en zomaar kleine bedrijfjes verweg van huis weet je niet wat je krijgt.

Arnold

Chiptuning & Rolling Road

Albert thijsstraat 14
NL-6471 WX Eygelshoven
Industrie Parkstad 3566
The Netherlands - Europe
Phone : +31-45-5455752
Fax      : +31-45-5455724
www   : https://www.tuning-factory.nl
mail    : info@tuning-factory.nl

250 euro incl dealer prijs (eerst rollebank, chippen, weer rollenbank, fijnafstellen, print.

SMF spam blocked by CleanTalk