Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 12:42

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 39
Total: 39

Wrappen interieur Laguna 3

Gestart door Eric, 15 november, 2012, 21:57

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Ik ben de afgelopen avondjes lekker bezig geweest met het wrappen van het interieur van de Laguna.
Ik gebruik daarvoor de Scotchprint Carbon folie van 3M. Dat is de perfecte folie om zowel interieur als exterieur mee te wrappen.

Zie hier de foto's

Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D

pietr

Erg mooi gedaan hoor! Hoe krijg je dat zo netjes?

Eric

Heel veel geduld.. Lekker priegelen.. Niet overhaasten..

En vooral goede folie gebruiken. Er zijn heel veel goedkopere folies, marktplaats staat er vol mee maar deze zijn gewoon niet goed te vormen om gebogen delen. De folies van 3M zijn daarentegen echt super om om gebogen oppervlakten te vormen. Dat doe je door tijdens het föhnen langzaam wat rek te geven. De structuur van het carbon blijft behouden. door de kwaliteit van de folie rekt deze niet uit en vervormd ook niet. Tijdens het fohnen, wat op 90 graden moet, activeert de lijmlaag van de folie.

Bij goedkopere folies is dit niet het geval, deze zullen tijdens het vormen uitrekken en daardoor gaat de structuur naar de klote. Ook krimpen deze tijdens het föhnen waardoor naden weer los komen te liggen.

Maar bovenal is het gewoon leuk om te doen. Ik denk dat ik me vanavond op het middenconsole ga werpen..
Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D

koolio

Netjes hoor!!!
Helaas heb ik het geduld er niet voor denk ik maar het lijkt me ook wel wat. Maar dan niet carbon maar alu print ofzo.

Eric

Vanavond de middenconsole gedaan. Wat een Kl*te klus..... Ben er zeker 3 uur mee in de weer geweest. Door de gebogen vorm en vele openingen is het lastig te doen. Maar het is gelukt. Ben er redelijk tevreden over.

Eerst uit de auto gehaald. Dat zit geklikt dus was in drie tellen gepiept.

Alle componenten zitten geschroefd, dus alles los gehaald.

De folie er strak omheen wrappen, steeds fohnen en stukje bij beetje strak trekken.

Strak eromheen, en alle randjes netjes gesneden.

En nog eentje van boven af..

Klik klik en terug in de auto..

Klaar is kees.. Op naar de deurpanelen..

warlord

koolio

Echt mooi gedaan hé!

Kun je wel een zakcentje mee bijverdienen...

pietr

FUNK3

dat ziet er mooi uit. Strak gedaan!

Viper

mooi mooi.

Eric, vraagje, kun je me een detail foto maken van de middenconsole terhoogte van de handremschakelaar en schakelaar van de snelheidsregelaar/begrenzer.

Eric

Tuurlijk.. Zal ik even gaan doen voor je.

Je bent benieuwd hoe ik dat gedaan heb zeker?
Was wel een heel lastig stukje. Het bestaat ook uit een paar losse stukjes.

Ik heb eerst de zijkanten gedaan bij de handrem schakelaar. Daar toen een bodempje bij gemaakt. En vervolgens de rest daar overheen laten vallen en langs de rand uitgesneden.

Overigens ga ik nog een ander middenconsole regelen en de strips op het dashboard. En die in het wit wrappen. Ik heb van de week in een GP Monaco gereden en die had alles wit. Vond dat er wel heel strak uit zien. Zou leuk zijn als ik dat een beetje kan afwisselen...

Lagunainitiale

Eric

Jazeker... In heel veel kleuren. Eigenlijk in alles wel. Je kan ook een print nemen, maar dat is geen carbon.

Of natuurlijk in het oranje.... Maar dat was geen 3M folie..

Viper

de grote rede waarom ik dit vraag is omdat er op m'n werk 2 coupe's rond rijden die ook gewrapt zijn en ik vond dit redelijk slecht gedaan.

daarmee had ik graag eens gezien hoe het wel moet ;D

Eric

SMF spam blocked by CleanTalk