Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 47
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 35
  • Totaal: 36
  • Gert

Duupke

Gestart door joepidoepi, 10 november, 2012, 14:24

Vorige topic - Volgende topic

joepidoepi

hallo Lagunaclub,

ik heb net een Duupke gedaan ... was wel ff frutsen maar ging goed en alles zit weer op zijn plaats en het werkt weer super.

hier een foto ....

traffic.gif
title="Click to load original image"

many thnx aan Duupke

grtz, andreas

Allissey

Zojuist ook gedaan, en zowaar: gelukt! Kaart half insteken levert bij mij nu ook een radio op die speelt etc. Dat geeft hoop voor iedereen die niet gewend is aan auto's en electronica te prutsen. Toch maar even een "stappenplan":

1. asbak eruit halen;
2. kaartlezer eruit klikken (zit aan beide zijden vast)
3. frontje van de kaartlezer losmaken;
4. printplaatje zit met één schroefje vast, daarna losklikken zodat je er beter bij kunt. Je kunt de twee schakelaars goed zien (rode knopjes)
5. Als je het lipje nog hebt, terugplakken met secondenlijm. Verstevigen met een stukje dun plastic (stukje tie-rib, zoals iedereen zegt). Als je het lipje niet meer hebt zul je zelf iets moeten knutselen.

Wacht tot alles goed droog is, en dan terugplaatsen

Let goed op dat je het lipje met tie-rib niet te "dik" maakt en dat het dus zonder kaart goed loskomt van het contact, anders kan je dat een lege accu opleveren. Je merkt het natuurlijk meteen of je het goed gedaan hebt: als de radio blijft spelen zonder kaart dan toch nog maar even kijken...

Overigens: als je ziet hoe fragiel dat lipje is dan snap je wat bedoelt wordt met "de franse slag". Zeker niet gemaakt om 20 jaar mee te gaan. Begrijp dat dit in latere types helemaal niet meer nodig is.

Allissey

te vroeg gejuicht? Vandaag terug van mijn eerste langere trip met mijn Laguna II/ph1 uit 2003. Heerlijke rit geweest maar ook een test op alle kleine ongemakjes die er bij aanschaf waren. Zoals mijn eigen reparatie van het "duupke".

Wat blijkt: na thuiskomst wil de radio niet meer uit en de auto kan nog gewoon gestart worden met startknop ook al is kaartlezer helemaal verwijderd. Ah, dacht ik eerst: het door mij herstelde lipje van accessoire stand staat te strak afgesteld, maar eigenlijk ziet de reparatie er perfect uit en hij lijkt het microschakelaartje niet in te drukken als de kaart eruit is.

Al doordenkend: het kan niet aan de reparatie liggen dat de auto nog gestart kan worden in accessoire stand want dat heeft met tweede microschakelaar van doen (de achterste) en die heb ik helemaal niet gerepareerd (is ook niet stuk geweest).

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Appelsien

Vind het sowieso vreemd dat je kan starten zonder kaart (lezer) gezien je dan toch nog vrijgave krijgt voor de startonderbreker?
Laguna II Phase II Grand Tour 3.0 v6 initiale (aut5)

Paul

Denk dat hij toch op 1 of andere manier door een fout in de kaartlezer op contact blijft staan.

Allissey

Met beetje terugbuigen van beide lipjes was het opgelost. Daamee is het kunnen starten met de kaart buiten de kaartlezer niet verklaard maar dat doet-ie nu ook niet meer. Was vandaag bij Appelsien, er was nog wel een niet-actuele foutcode. Maar goed, waarom zoeken naar iets wat niet meer optreedt. Dankjulliewel voor meedenken.

weszelhem

Ik heb van het weekend ook de duupke gedaan, vond de kaart er gammel inzitten maar er was niks van gebroken,
Toch op beide lipjes een stukje tyrip gelijmd en nu zit de kaart er mooi strak in
En 1 druk op de knop en starten helemaal super!!!!!!

Alleen ik heb me jvc ingebouwd en kwam er achter dat ik geen geschakelde plus had?

Nu vanaf me sigaretten aansluiting een plus gepakt

En me navi springt wel aan als ik de kaart er in doe,me radio licht wel op maar springt niet aan,

Dus me radio via radio zelf aan zetten, maar me kaart kan ik wel verwijderen en dan valt de radio uit en navi ook

Wat doe ik fout??

Ik krijg idee dat na kaart erin doet die een puls geef en daarna stroom weg valt??

Duupke (Ronald)

Geel en rood achterop de radio zitten verkeerd om.
Meestal kun je de rode aan de gele koppelen en andersom in de meegeleverde kabelboom van de radio.

viper

Citaat van: weszelhem op 20 mei, 2013, 16:33
Ik heb van het weekend ook de duupke gedaan

Ronald, je bent onsterfelijk geworden ;D

warlord

weszelhem

Citaat van: Ronald © op 20 mei, 2013, 18:49
Geel en rood achterop de radio zitten verkeerd om.
Meestal kun je de rode aan de gele koppelen en andersom in de meegeleverde kabelboom van de radio.

Klopt f doormeten omgedraaid en het werkt weer !!

Duupke (Ronald)

Mooi he, Ive?   ;-)

Tis alleen jammer dat ik er zo'n zeer gat van krijg...

viper