Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 13:22

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 53
Total: 53

2.0 140 pk of 2.0T 170 pk

Gestart door Lode, 07 oktober, 2012, 14:01

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Doe mij maar lekker atmosferisch.
Dat felle en directe mis ik bij de turbos

Lode

Rookie levert fijne bijdragen en komt uit voor zijn mening.
Niks mis mee hoor. Ben eerder een "randstad"belg aangezien mijn roots in Antwerpen liggen  ;)
Als Antwerpenaar zijn we ook niet vies van enige directheid, dus no hard feelings.  :-*

Voorlopig staan er nog geen fotootjes bij de 170pk Turbo.
De 140pk lijkt me toch wel wat. Is een Privilege uitvoering met alles erop en eraan behalve Xenon-lampen en heeft maar 30.000km.

Lode
Lode

Dreke

Yes, nog ene uit de provincie Antwerpen opt forum. !!

Gisteren met een Lag 3 hatchback 140pk gereden. Reed heel goed maar geef mij toch men dieseltjes maar.

melcon

Inderdaad voor de turbo gaan, 140 pk klinkt leuk maar betekent veel schakelen en weinig koppel bij lage toerentallen.
Bij de turbo variant heb je altijd koppel tot je beschikking en dat rijdt veel fijner.

lagunadriver

Citaat van: Rubberstreper op 08 oktober, 2012, 18:50
Niks van aantrekken Lode, het laguna forum is het leukste autoforum online (vandaar dat er allerlei mensen rondhangen die helemaal geen Lag (meer) hebben) en Roekoe Rookie is een grote bijdrager aan de gezelligheid.
Normaal dan.
Meestal.

>:D >:D

;D ;D

Rubberstreper

*mompelt iets over eindelijk, schoenen die passen en aantrekken*
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Lode

Oke,

de 170pk turbo wordt het dus niet. Blijkt uiteindelijk dat dit geen Grandtour (stationcar) is.

Zijn er hier mensen op het forum die zelf met een 140 pk 2.0 16v benzine rijden in een Laguna III?
Wat zijn hun ervaringen?
In dieselland België zie je ze haast nooit.

Ik zag ook nog een leuke 1.9 dci 4 control met 130pk, maar die is wel weer 4000 euro duurder dan de benzine en minder goed uitgerust.
Aangezien ik de laatste 2 jaar nog maar gemiddeld 15.000km per jaar doe (veel korte afstanden ook), vrees ik dat de diesel niet de beste keuze is, gezien deze hier in België standaard met roetfilter werd geleverd.

Lode
Lode

Lagunainitiale

Eric

Hier een beetje datzelfde dilemma. 140 PK of 170 PK. Ik heb gisteren in een 140 pk gereden en dat viel me eigenlijk wat tegen. Vraag me niet waarom.
Waarschijnlijk omdat mijn dieseltje nou zo lekker loopt na de tuning.

170 PK heb ik nog niet in gereden, dat wil ik van de week even gaan doen. Ik ben benieuwd naar die rijervaring.
Inmiddels heb ik wel een kandidaat gevonden...
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/laguna/9281281
Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D

Lode

@Lagunainitiale,

moet inderdaad 2.0 dci 4 control zijn.
Sorry, macht der gewoonte. Heb al contact met enkele opkopers om prijs te vragen voor mijn LagII.
Dat is nog de 1.9dci.

Lode
Lode

Lode

@eric

wat miste je dan bij de 140pk? Trekkracht? Souplesse?

Dit is een potentieel kandidaat  https://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=219961960&cd=634827017820000000&asrc=st%7cs

Weet niet of ik het garagebedrijf kan vertrouwen? En 30.000km voor een wagen van 2008?

Lode
Lode

melcon

Ik heb een keer een proefrit gedaan in een 140 pk lag III, en dat viel mij ook tegen. Weinig trekkracht onderin, dus zeker als je een diesel gewend bent laat de 140 pk links liggen.

Eric

Ja daar kan ik mij in vinden. Die diesel die ik nu heb, en helemaal na het tunen heeft flink kracht..
Zal dat in de 170 pk beter zijn?

@lode, mooie bak en inderdaad weinig kilometers op de teller. Maar ik zoek echt 2011 of het moet een hele mooie 2010 zijn..
Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D

melcon

Zeker weten, die trekkracht onderin komt maar deels doordat het een diesel is maar vooral doordat het een geblazen motor is.
Door de keuze v/d turbo wordt het karakter bepaald, grote turbo -> veel piekvermogen weinig trekkracht onderin.

Naarmate je de turbo kleiner maakt zal dat veranderin in weing piekvermogen veel trekkracht onderin en meer over het gehele toerenbereik. De 170 pk heeft een kleine turbo dus veel trekkracht over het hele gebied, max koppel bij 3250 rpm maar 90% daarvan is al beschikbaar bij 1900 toeren :)
Dus sterk vergelijkbaar met een diesel, weliswaar wel minder koppel maar het karakter verschilt niet veel.

Ter vergelijk, de 140 pk heeft 195 nm  bij 3750 toeren, bij 1900 toeren is daarvan maar 60% beschikbaar. Dus het max. koppel is lager maar de koppelopbouw is ook veel progressiever.

Daar kun je al veel afleiden voor wat betreft het karakter, de 170 pk ligt veel dichter bij een diesel wat dat betreft.

Eric

Top  !!

170 pk turbo dus.. Ik ga maar eens een kijkje nemen in delft bij die estate uit 2011

SMF spam blocked by CleanTalk