Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 12:12

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 45
Total: 45

2.0 140 pk of 2.0T 170 pk

Gestart door Lode, 07 oktober, 2012, 14:01

Vorige topic - Volgende topic

Lode

Hallo allemaal,

ik ben stilaan aan het overwegen mijn Phase II te vervangen door iets anders.
Phase III komt in aanmerking, maar dan wel benzine, want ik werk nu lekker dicht bij huis en doe
mijn woon-werkverkeer met een Honda scooter 125cc als het weer het toelaat.

Momenteel twee Laguna's op benzine gezien op internet. Bij ons in Vlaanderen zijn het bijna uitsluitend diesels.
Eentje met 140pk en een met 170pk.
Is er, los van het vermogen, een reden om voor de 170pk turbo te gaan?
Is die 140pk nog steeds de beruchte IDE motor waar problemen mee zijn?
De 140pk is van 02/2008 handgeschakeld, de 170 pk van 06/2009 met automaat.

Lode
Lode

rookie

Lode

Toch wel, maar als je IDE ingeeft als zoekterm krijg je heel veel topics, weinig over motor.
Zal wel aan mij liggen. =sorry=
Was mooi geweest als je gelijk al een antwoord had gegeven.
Zal verder op het forum zoeken hoor  =tap=
Lode

Rubberstreper

De IDE is in de ph2 al niet meer geleverd.
En buiten het vermogen is er geen reden om de turboloze niet te kiezen. Maar dat vermogen alleen is al reden genoeg!
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Lag-3.0-V6

*eens* maarrrrr...de turbo weer meer slijtagedelen....zo is r altijd wat.... =tap=

rookie

ik ga geen antwoord geven als er al zoveel topics over bestaan.

Lode

euh.....mijn vraag ging wel over een fase III benzine   =hi=  Bla
Lode

rookie

en je gaat een vraag stellen of er IDE motor in een laguna 3 is verbouwd  :-X

Renier

In mijn Laguna II houdt het al niet over met de 2.0 en Laguna III is weer flink stuk zwaarder II dus zou zeker voor de versie met turbo gaan

Lode

@ Rookie   

'k ben ook maar een aluminium memberke hé  ???
Lode

Rubberstreper

Niks van aantrekken Lode, het laguna forum is het leukste autoforum online (vandaar dat er allerlei mensen rondhangen die helemaal geen Lag (meer) hebben) en Roekoe Rookie is een grote bijdrager aan de gezelligheid.
Normaal dan.
Meestal.

>:D >:D
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Noordman

Hoi Rode,

Een turbo auto rijd ook gewoon lekker, altans mijn mening.
Je zou ook kunnen overwegen om de automaat eens te rijden, ben zeer tevreden over de automaat van Renault.
Heb ook een Golf R32 gehad en vond die automaat beduidend minder (heel zenuwachtig).
Tevens was dan een atmosferische motor, hierna heb ik een Jetta turbo auto gekregen en die geeft (op het geluid na) een veel krachtige indruk. (beiden ongeveer evenveel pk)

Mvg, Edwin

Lagunainitiale

Een turbo motor levert meer nm'ers met zelfde aantal pk's hierdoor voelt de auto sneller en is hij ook sneller. Maar de atmosferische motor heeft een mooier power curve.

Noordman

Zal ook wel iets met mijn jeugd te maken hebben. Toen ik nog een kleine jongen was, heeft mijn vader een Sierra cosworth gekocht.
Vanaf het eerste moment dat ik in dat ding heb gezeten (helaas er toen nog naast!) wist ik dat ik later ook een turbo wilde haha
Heb een aantal maal een atmosferische motor geprobeerd, wel allemaal redelijke krachtige motoren. Maar miste gewoon wat en verloor altijd snel het plezier.

Enige wat ik nu nog aan atmosferische motor wil rijden is mijn yamaha v-max met 145 pk, dat is dan wel weer heel gaaf.
Of misschien toch nog een keer een laguna 2 met een V6?? haha heb dat nog nooit gereden, maar wil ik wel een keer proberen  =rij=
En dan zoiets als ze met deze R32 hebben gedaan https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/r32-4motion-5-drs.-tvs-400pk-3294967/details.html met de Laguna?

Mvg, Edwin

SMF spam blocked by CleanTalk