Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 502
  • Nieuwste: peter22
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.513
  • Totaal topics: 10.391
  • Online vandaag: 68
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 50
  • Totaal: 50

Verborgen hendel onder opbergvak tussen de voorstoelen?

Gestart door Adriaan, 19 juli, 2012, 11:38

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Hallo,

In het opbergvak tussen de voorstoelen kun je de bodem eruit halen ( wel dekseltje omhoog zetten van de stroomaansluiting). Ik zie dan een hendel zitten aan een staaldraad. Ik weet niet zeker waar dit voor is maar ik vermoed om de automatische handrem los te krijgen?

Mijn buren hebben ook een Laguna met automatische handrem en deze ging niet meer los toen ze weg wilden rijden. Er is toen de wegenwacht bij geweest. Hadden ze deze moeite eventueel kunnen besparen door aan de hendel te trekken?

Stel dat je een keer uit de gein of gewoon om uit te proberen aan die hendel gaat trekken, werkt de handrem dan wel weer verder of moet je gelijk door naar de garage?

Bovenstaande is wellicht niet belangrijk maar ben simpelweg benieuwd waar het voor is ;D

Gr,
Adriaan

fs1

folmer

Inderdaad de nood-ontgrendeling voor de elektronische handrem.

Er voor de gein aan trekken zou ik niet doen, want dan mag je naar de dealer om hem te resetten.

DaBuzzzzz

Niet naar luisteren hoor!!, in de phase II is het de schietstoel bijrijderskant   >:D

Adriaan

Citaat van: DaBuzzzzz op 19 juli, 2012, 13:58
Niet naar luisteren hoor!!, in de phase II is het de schietstoel bijrijderskant   >:D

Laat mijn vrouw daar nu altijd zitten.... Toch maar eens die hendel uitproberen?? :D

Zonder gekheid, bedankt voor de antwoorden! Ik had al z'n vermoeden en de buren hadden dit dus kunnen gebruiken toen hun handrem niet automatisch los ging.

Gr,
Adriaan

lagunadriver

Ik vind het maar dood irritant zo'n elektronische handrem.. Afgelopen weken eenaar keer moeten rijden.
Maar zou voor mij serieus een reden zijn om een auto niet te kopen...,

Paul

wat is daar nou lastig aan?
het enige wat ik kan bedenken, is dat je hem dan bij een andere auto vergeet. en hij maakt iets teveel geluid.

Eric

Hè dat heb ik met het Volvo logo... ;D

Ik vind hem fantastisch en heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad.. Het enige irritante vind ik dat als ik in een auto stap zonder die handrem vergeet ik hem altijd, en ook vergeet ik een andere auto altijd op slot te doen...
Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D
traffic.gif
title="Click to load original image"

Eric

Alles is te koop..... Behalve de GT natuurlijk.... Tenminste, een bod is altijd welkom... ;D ;D
traffic.gif
title="Click to load original image"

Paul

LE-Driver

Nu nog wel....

O0

Maarrruuuhhh, heeft de 3 ook zo'n noodontgrendelknop, of moet je dan onder de auto bij het achterwiel?

Smurf

Ik heb in overleg met de wegenwacht de hendel gebruikt bij mijn Type II uit 2005 omdat de automatische handrem niet ontgrendelde. De garage om de hoek (geen Renault) wist mij te vertellen dat er een complete nieuwe unit onder moet en dat dit zo'n €800 gaat kosten  :o

Heeft iemand een tip od dit goekoper kan? Ik ben geen sleutelaar.

Lagunainitiale

Ja eerst weten waarom ging.hij er niet af. Is dit een sensor kwestie of mechanisch defect.

Smurf

Geen idee. In de garage vertelden ze me dat niet. De wegenwacht heeft de computer voor de ontgrendeling nog wel uitgelezen maar zag zo niets, maar vertelde daarbij dat hij niet diep in het systeem kon kijken.

Wellicht toch eerst even naar een goede dealer voor een juiste diagnose.