Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

04 oktober, 2023, 03:20

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.850
  • Totaal topics: 10.298
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 111
Total: 111

Laguna GT - Warm weer: koude start duurt langer

Gestart door Budje, 12 augustus, 2022, 09:50

Vorige topic - Volgende topic

Budje

Bij mijn Laguna 3 GT benzine (205 pk versie) valt me de laatste tijd op dat bij erg warm weer, de auto bij een koude start langer dan normaal nodig heeft om aan te slaan. Je moet dan enkele seconden langer wachten. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn? Het lijkt vrij onbelangrijk want hij slaat toch wel aan, maar ik vind het raar.

larsdijkstra

Wellicht heeft ie door de hoge temperaturen meer moeite om juiste mengsel etc te bepalen voor het aanslaan?

Stadium III

EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

GP

Is hier nog iets uitgekomen?

Sinds afgelopen zomer heb ik hier ook last van bij m'n Laguna ph2 2.0 turbo. Vooral merkbaar wanneer auto bijvoorbeeld een dag niet gestart wordt.

Wanneer er een ritje gemaakt is en de auto wordt weer gestart, dan hoef ik maar naar de startknop te kijken en hij springt al aan.

GP

Budje, jouw Laguna loopt ook op gas toch?

Ik ben zeer waarschijnlijk achter het probleem bij mijn laguna met lpi installatie.

Heb na wat research gedaan te hebben enkele dagen rondgereden zonder de gasinstallatie te gebruiken. Het moeizame starten is niet meer aan de orde. Zeer waarschijnlijk een lekkende gas injector.

SMF spam blocked by CleanTalk