Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

04 oktober, 2023, 04:49

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.850
  • Totaal topics: 10.298
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 126
Total: 126

Elektronische handrem

Gestart door StefanZ, 28 augustus, 2022, 23:56

Vorige topic - Volgende topic

DonvanVliet

Die min kabel op je accu zit toch op de standaard plek ergens op je blok? Of zat ie ergens anders.

StefanZ

Hoe bedoel je. Ik wil een extra massa kabel aanleggen, zodat ik zeker weet dat de massa kabel (die ik aanleg) in orde is. Kan best zijn dat door de tijd de originele massa kabel niet meer goed functioneert, gebroken is of anders. Auto start wel normaal, maar ik heb kleine elektronisch dingetjes na een accu wissel. Dan ben je toch een beetje aan de accu kabels aan het rommelen en dat kan invloed hebben gehad op de functie van de oude kabels. Dus een nieuwe (extra) kabel op de min pool van de accu kan die kleine probleempjes misschien oplossen. Extra kabel kan sowieso geen kwaad. Waar kan je dan het beste de kabel op aansluiten op het blok. Is daar een goede plek voor? Dat is mijn vraag.

DonvanVliet

Gewoon proberen dan. Ergens op het blok. Beetje grote bout denk ik. Waar zit die normale massakabel dan nu?

Peter Paul

Massa radio loopt niet naar blok maar carrosserie.   Dat gezegd hebbende, beide massakabels, dus blok en carrosserie verbeteren.   En de + naar de zekering bak motorruimte??

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

StefanZ

Wat is er met de + naar de zekeringsbak?
Die ook vernieuwen/verbeteren ?

StefanZ

Er lopen inderdaad twee massa kabels vanaf de min pool. Een naar de carrosserie en een dikkere naar het blok.
Een dikke plus kabel verdwijnt ergens in de motor en een gaat naar de zekering bak onder de motorklep.

DonvanVliet

Misschien een rare opmerking maar moet zo'n Laguna niet ge-reset worden bij de dealer na een accu wissel.

StefanZ

Stadium III

Ik heb hier van de week platte accu gehad , allerlei storingen
Nieuwe erin alles weer 100 procent en niks inleren
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

StefanZ

Hallo Allen,

Ik heb een aantal weken geleden een vraag gesteld over mijn elektronische handrem. Nadat de auto heel even afsloeg tijdens het rijden en weer aansloeg waarna ik weer gewoon kon doorrijden, doet mijn elektrische handrem het niet meer. Hij geeft een geluidssignaal en een melding, dat ik de handrem moet controleren. De auto gaat niet automatisch of handmatig op of van de handrem. Ik hoor het motortje wel lopen, maar er gebeurt verder niets. Heel irritant dat geluidssignaal steeds. Ik kan wel gewoon rijden en zet hem gewoon in de versnelling als ik stilsta.       Maaar nu... Vandaag stond ik voor het stoplicht en toen ik op wilde trekken gaf ik niet genoeg gas waardoor de motor afsloeg. Heb de motor weer gestart en ben weg gereden, maar tot mijn volle verbazing doet de elektronische handrem het nu weer. Hij gaat er weer netjes automatisch op en bij het wegrijden gaat hij weer netjes automatisch van de handrem af. Ook kan ik hem weer handmatig op en van de handrem afhalen. Als hij stilstaat en hij gaat/staat op de handrem, kan je hem ook niet meer wegduwen, precies zoals het hoort. Het lampje van de handrem brandt ook weer als hij op de handrem staat en gaat uit als hij van de handrem afgaat, maar dat irritante geluidje blijft hij wel geven evenals de melding dat ik de handrem moet controleren. Is dat iets dat blijft totdat je de foutmelding uit de computer wist? Probeerde de melding met het loshalen van de accu te wissen, maar dat gaat helaas niet.

Groet,
Stefan

melcon

Klinkt als electronica, kabelbreuk of slechte massa ergens  ::)

StefanZ

Hallo Melcon,
Toch raar dat alles het weer doet, maar dat hij toch de melding en het geluidssignaal blijft geven. Blijft hij dat doen totdat je de foutcodes uit de computer wist?  Ik heb het bestand dat ik van van je kreeg geïnstalleerd. Is dat voldoende of moet ik nog wat extra's doen. Lijkt wel alsof de ELM niet wordt herkend door mijn laptop. Mijn telefoon maakt probleemloos contact met de ElM (Torque), maar mijn laptop ziet hem niet of zo. Heb je misschien een advies welke ELM ik het beste kan kopen?

StefanZ

Hallo Allen,
Is er ook software voor ODB2 software voor Android, dat meer mogelijkheden biedt dan Torque.
Ik begrijp dat Torque alleen motor codes uitleest, maar is er ook software voor Android dat verder gaat.
Heb PYREN geprobeerd, maar dat programma maakt geen contact met ODB2 scanner onder Windows.
Mijn telefoon doet dat wel probleemloos met bluetooth en Android, dus een programma als PYREN voor Android zou dat probleem oplossen.

StefanZ

melcon

Als de ELM het doet via je de telefoon moet het ook lukken met de laptop, moet de laptop uiteraard wel bluetooth hebben  ;) Als de bluetooth verbinding gelegd is even in apparaat beheer (device manager) kijken bij seriele poorten, dan zie je serial over usb com4 of com5 o.i.d. staan, het nummer onthouden en die moet je selecteren in Pyren. (com5 b.v.)

SMF spam blocked by CleanTalk