Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

07 december, 2023, 14:18

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.874
  • Totaal topics: 10.303
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 56
Total: 56

Linkse Stuurkolomschakelaar

Gestart door tivano, 17 november, 2023, 20:24

Vorige topic - Volgende topic

tivano

Hallo,

Ik heb ergens een boekje van mijn auto, maar juist als je het nodig hebt, niet te vinden.  Staan er op dit forum ergens dit soort documenten, maar dan digitaal? 

Wat ik me overigens afvraag: ik heb een renault laguna station van 2006, en deze heeft volgens mij alleen een andere neus dan de oudere versies.  Eerst dacht ik dat dit de Laguna II was, en die oudere dan waarschijnlijk de Laguna I.  Maar in het begin van het Forum lees ik dat het van 2001-2007 is voor de Laguna II. Ik weet dus verder niet wat er nog meer verschillen zijn tussen mijn auto en de oudere versie???

Ik loop tegen het volgende aan, ik kocht mijn auto in 2011, dus ik rijd er alweer 12 jaar met plezier in, en op LPG, inmiddels al 375.000km.  Het pookje links aan het stuur, daar zit op het uiteinde een knop op, als ik hier op drukte, kon ik met mijn stem commando's geven, ik weet niet eens meer welke, want hij doet het al jaren niet meer.  Laatst is deze vervangen (occassion), omdat we dachten dat het probleem dan verholpen zou zijn.  Mijn garage is overigens geen dealer, want anders zou ik veel duurder uit zijn. Helaas heeft het vervangen dus niet geholpen, en ik wou eigenlijk kijken wat er in het boekje staat over deze knop.     Misschien heeft iemand deze info digitaal, en misschien heeft iemand hier ervaring mee, want ik zou het wel leuk vinden als het weer zou werken.

Dan nog iets heel anders, ik las net iets verder op deze site, en zag dat er in het verleden nog wel eens iets werd georganiseerd, zoals een puzzeltocht of zo.  Ik heb geen idee of dat nog gebeurd, want dat lijkt me wel leuk, en misschien moet ik dan een vinkje aanzetten om daar een melding over te krijgen??

Groeten,

Tino

RichTrip

Dat is een heel bekend probleem. Draadjes breken af als gevolg van het aan en uit zetten van de lampen. Al is het gek dat een nieuwe schakelaar meteen kapot is. Meestal duurt dat even voordat ie weer defect raakt.
Het is gewoon een 'stupid design' issue. Ik zou er geen geld insteken. Er zijn heel weinig Laguna's waar dat knopje nog wel werkt.
Sommigen hebben een extra knopje links onderin gemaakt (naast de andere schakelaars) Hiervoor moet je twee draadjes trekken vanaf de stuurkolom naar de schakelaar. Iets voor de handige Harry's.

Laguna II Phase I (2001-2005)
Laguna II Phase II (2005-2007)

Jij hebt de laatste.....

SMF spam blocked by CleanTalk