Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 juni, 2023, 06:31

Login with username, password and session length

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.879
  • Totaal aantal topics: 10.291
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 91
Total: 92

past 19 inch met een ET waarde van 40?

Gestart door Benf, 03 maart, 2023, 17:35

Vorige topic - Volgende topic

Benf

Beste Forummers,

Weten jullie of een 19inch velg met bandenmaat 245/40/19 8.5J past op een laguna 3, met 3cm verlaging?
ET waarde is 40..
Ik heb een leuke 2e hands set gezien, maar moet er best een stuk voor rijden..dus om het zo maar aan te schaffen..
Weten jullie of dit past?

Alvast bedankt!

Stadium III

EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Benf

Ik heb ook even verder gezocht op meerdere velgen site's en het moet passen.
De km teller zal niet veel afwijken denk ik hoor, want 245 is de breedte van de band, en het gaat om de omtrek.
Dat zelf 20inch onder een laguna past joh, dat wist ik niet.. >:D
Volgende week maar eens om die 19inch velgen rijden dan =rij=

Groetjes Ben

Kramah

Ik weet dat 7.0Jx19 ET40 velgen met 225/40/19 banden geen problemen geven op een verlaagde Laguna  O0 . Ik weet niet wat de 8.5J velgen doen gezien deze stukje breder zijn. Inderdaad wat je zelf al aangeeft met de 245/40/19 banden zal je in werkelijkheid iets harder rijden dan dat je op je teller rijd (kan Googlen op "afrolomtrek" voor rekentooltjes). Nogmaals gezien de bredere wielen weet ik niet wat deze in de wielkasten doen...
Ex: Laguna Grand Tour 2.0-16V T Tech Line 2006

Benf

volgens https://www.steekmaat.nl/auto/Renault/Laguna%203%20(2007%20-%202015).html past 245/30/20 inch ook..dit is nog breder als de set die ik op het oog heb..
Dus ik vermoed dat dit ook wel gaat passen...naja je komt er op 1 manier maar achter... ::) .

Kramah

Ja inderdaad dat is een stukje groter en breder. Soms moet je een gokje wagen  ;) ... Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat  8) >:D

Benf

Krijg net een berichtje van hem, velgen zijn "verkocht"aan een snellere bieder.. ::)  >:D .
Ik zou er zaterdag om gaan bij hem.
%^&$^#%#$%#$% naja je doet er niks aan..opzoek naar een andere set.
Bedankt in ieder geval voor het mee denken!

Benf

Zondag eindelijk om een setje 19inch =rij= , ET 40 8.5J, ben benieuwd..
Foto's volgen!

Kramah

Na lang zoeken eindelijk wat gevonden! Gefeliciteerd ben benieuwd naar het eindresultaat  ;)!

Benf

Eindelijk ;D  ;D

Voor:

Na:

Jammer van de photobucket logo maar goed.

Ik ben echt super tevreden, achter zouden ze zelf naar ET35 mogen maar het is prima zo.
Incl de verlaging loopt er niks aan, de velgen zijn 19inch, 8,5J ET40. bandenmaat: 255/30/19.
De TPMS sensoren pakt hij niet..dus die moet ik even in leren, wel vreemd want deze velgen komen van een Laguna 3 coupe af(is mij verteld).

Rijden doet het ook super, het is natuurlijk wel wat stugger maar ach..wie mooi moet zijn.. >:D

Groetjes Ben

larsdijkstra

Goed gedaan! Vind het persoonlijk te groot en lomp, maar das smaak he. Veel plezier ermee!

melcon

Dat zijn mooie velgen, ik vind ze ook net iets te groot onder een Laguna maar ondanks dat heeft het wel wat  8)

Benf

Klopt, op de foto lijken ze inderdaad heel groot, maar in het "echt" past het perfect(vind ik dan).. hij zou alleen nog wat lager mogen ;D  ;D

SMF spam blocked by CleanTalk