Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 juni, 2023, 05:39

Login with username, password and session length

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.879
  • Totaal aantal topics: 10.291
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 99
Total: 99

1.5 dci onregelmatig inhouden

Gestart door robert b, 18 april, 2021, 10:45

Vorige topic - Volgende topic

robert b

Ik heb al een tijdje last van onregelmatig inhouden van de motor. Het gebeurt zo af en toe. Het gebeurt voornamelijk wanneer ik van de snelweg af kom en daarna nog een stuk binnendoor rij. Motor gaat enorm schokken. Lijkt of hij verkeerde waardes krijgt. Ik dacht dat hij misschien aan het regeneren was maar het brandstofverbruik word niet hoger. Ook terug schakelen helpt niet en hij geeft ook geen foutmelding. Hij is uitgelezen bij de Renault dealer in Oosterhout maar daar was niks vreemds te zien. Zodra ik de auto afzet en na een minuut of 10 weer verder rijd is het probleem verdwenen. Gister deed het euvel zich weer voor en heb ik hem 10 min stationair laten draaien maar toen was het euvel ook opgelost. Auto heeft nu 215.000 km gelopen. Olie en brandstoffilter zijn vervangen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Bij de dealer kunnen ze weinig doen aangezien het probleem zich af en toe voor doet. Hij heeft het tot nu toe 4 keer gedaan en 1 keer gebeurde het met een constante snelheid van 110 km/h. Als ik het gaspedaal dan dieper intrap hikt hij eerst en versneld dan wel maar gaat weer schokken met constant rijden. Gaat om een laguna uit 2010 . Heb ook al een flesje motorreiniger gebruikt origineel van volkswagen maar heeft het probleem niet verholpen.

PAHVelthuis

Hier precies hetzelfde (zelfde bouwjaar, motor).
Gebeurt niet vaak.

Nu heb ik een uitlees dongle en de laatste keer dat hij dit deed was het wel degelijk een regeneratie. Ik kan dit zien omdat je de tijd kunt uitlezen sinds de laatste regeneratie.
Er wordt wel vaker gezegd dat je dit zou moeten zien aan het actuele verbruik, maar dat is mij nooit opgevallen.

SMF spam blocked by CleanTalk