Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

03 juli, 2022, 04:12

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.874
  • Latest: hfolkers
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.136
  • Totaal aantal topics: 10.228
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 40
Total: 40

Trillen en brommen in stilstand en in D

Gestart door thijman, 24 januari, 2014, 12:00

Vorige topic - Volgende topic

Dizono

Excuses voor het omhooghalen van dit oude topic, maar ook ik heb een Laguna III 2.0T Aut met deze symptomen en vroeg me af of iemand hier uiteindelijk een definitieve oplossing heeft gevonde? Omwille van de vindbaarheid en compleetheid leek het me handiger om dat hier te plaatsen. Uiteraard alles doorgelezen, maar een definitieve oplossing lijkt nog niet te zijn gegeven.

Ook bij mij rijdt de auto supergoed en schakelt hij ook zijdezacht. Enkel die laatste 3km/u tot stilstand en de eerste twee seconden stilstaan wat trillingen. Het valt me ook op dat de gordelklikkers van de voorstoelen trillen bij stationair. Zelf is het niet voelbaar, maar zou het dan toch iets in de motor zijn dat net wat te veel trilt bij die allerlaagste toerentallen?

Heb in ieder geval een fles goede fuel system/injector cleaner besteld en overweeg ook een flush, maar hoor graag of er nog andere dingen zijn die ik kan proberen.

Stadium III

Fijne auto idd ik heb het er zo goed als uit gekregen

Wat bij mij heeft geholpen :
Automaat spoelen
Nieuwe bougie's en bobine's
Motor steun tussen motor en schutbord vervangen
Gasklephuis schoongemaakt

De automaat wil zeker in koude toestand ook door verhogen van het motor toerental graag vooruit ,als je dan de rem inhoud dient hij te ontkoppelen en als de rem los gaat moet hem weer oppakken ,dit deedt hij voor het spoelen slecht als hij koud was ,als de bak opwarmt word de olie dunner en was het voorbij
naar het spoelen is dit nu perfect
Ik heb het nog niet bij vrieskoud kunnen uittesten maar goed dan laat ik hem toch ff lopen om een keer rustig aan warm te worden

Motorsteun en bobine stel helemaal niks voor en is zo gedaan ,ik he b er ook al 2 x injectie reiniger in gedaan dat werkte ook goed en zeker in verbruik icm spoelen automaat ,verder tank ik 98
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

DonvanVliet

Ik ervaar hetzelfde. 2.0T benzine. Alleen heb ik er nog niks aan gedaan. Wel viel me gisteravond op dat het niet voorkwam. Het was dan ook aardig warm buiten.
"One day Music will be a religion and Zappa will be� our god."

Dizono

Thanks beiden! Dan ga ik die opties in volgorde van goedkoop naar duur stuk voor stuk proberen. Morgen het busje cleaner erin, gelijk maar even vier vonkjes bestellen.

Dizono

Met een busje reiniger is het al iets minder geworden, maar nog niet weg. Net een doosje met vier nieuwe bougies en vier bobines binnen gekregen, dus die gaan er van het weekend in. Volgende maand wil ik APK en beurtje laten doen en dan vraag ik gelijk om de motorsteun boven-achter mee te nemen. En als het er dan nog is, dan maar flushen.

Janneman82

Lekker bezig, nieuwe bougies en bobines gaat hij zeker niet slechter van lopen dus misschien is het daarna wel helemaal weg.

Dizono

Ik was voor de Beru bobines's gegaan, de goedkoopste, maar die kwamen er ook uit. En gezien de stipjes blauwe verf erop waren het ook de originele, dus deze kunnen wellicht ook weer 160k mee. Hij loopt nu zeker al een stuk mooier. Helemaal weg is het brommen/trillen nog niet, maar het is echt al veel minder dan ervoor. Ik vind het nu niet meer hinderlijk in ieder geval. Wel wil hij bij koude motor/bak niet na 1-2 seconden in vrijstand springen, dus binnenkort ook maar een keertje laten spoelen denk ik.

Over 1 a 2 maanden met beurt en APK de garage even de motorsteunen op speling laten checken.

Dijkertje92

Hoe loopt jouw auto nu, Dizono?

Heb zelf ook een 2.0T en herken alle items die jij en Stadium III hebben genoemd.

Mijn heeft nu ca. 115k gelopen en voor zover ik weet zijn er nog geen motorsteunen vervangen, bobines ook nog niet en is de automaat ook nog niet gespoeld.

Stadium III

Ik moet zeggen dat alles nu hier goed draait ,som nog trillingen maar dat is minimaal
Dus hier geen klachten eigenlijk

Dizono

Citaat van: Dijkertje92 op 23 november, 2021, 11:19
Hoe loopt jouw auto nu, Dizono?

Heb zelf ook een 2.0T en herken alle items die jij en Stadium III hebben genoemd.

Mijn heeft nu ca. 115k gelopen en voor zover ik weet zijn er nog geen motorsteunen vervangen, bobines ook nog niet en is de automaat ook nog niet gespoeld.

Nog niet veel aan gedaan. Het lijkt iets minder én ik wen er ook aan. Ik heb ook het idee dat de manier waarop je tot stilstand komt van invloed is, als ik echt met een fluwelen voetje de auto tot stilstand laat komen, dan lijkt hij minder te brommen. Spoelen staat nog steeds op de planning trouwens, kan sowieso niet kwaad. Verder nog steeds erg blij met de Laguna!

Stadium III

Wie heeft er al de hydro motorsteun vervangen rechts voor ?

Dizono

Toch vraag ik me af hoeveel effect dat heeft. Het zit hem volgens mij echt in het niet snel genoeg vrij schakelen van de automaatbak. Als hij wat warmer is doet hij dat wel vrijwel direct bij stilstand en is het trillen weg. Evenzo als ik hem handmatig in neutraal zet.

Stadium III

Ik heb hem besteld
Levertijd onbekend
Verder zit er touw om de steun geen dat slap komt te staan dmv inzakken
We gaan het zien

Stadium III

De steun zit erin ,niet door de dealer leverbaar ,maar wel door de dealer via duitsland gekregen

Art nr 112100009R

In en uit bouwen is zeker goed zelf te doen ik heb het in 30 min gedaan op mijn gemak
Verder is het verschil van het vloeistf gevulde deel met oud en nieuw flink verschil
Alles lijkt wel mooier te glijden .minder trillingen van de motor met het schakelen ,was heel heel weing voor de beleving
Verder ook geen trillingen meer in de auto waar de steun is vast gemaakt

Bij aankomen rijden en dan voet op de rem merk ik zeker verschil dat alles strakker is
Dus een goed punt

Mocht je dit nu ook willen dan kun je de diesel steun pakken van de 175 pk versie en de alu kop omzetten
Ik heb de oude hier liggen dus daar kan mee gerotzooid worden ,Zo kun je voor onder de 100 euro klaar zijn
Ik heb er 187 voor betaald ongeveer vanuit duitsland

Damas

Heel toevallig deze steun vorige maand vervangen trilling daschboard weg, en trilling remmen hy speed ook weg.

besteld via https://www.daparto.nl/onderdeel-zoeken/onderdelen/alle-fabrikanten/112105736R?ref=fulltext
Op de site van autoteile bielefeld staat ie als niet leverbaar toch gekregen via daparto verzending 1 week inc vertraging dhl inc verzend 88 pluero
Een Renault??!!... ok

SMF spam blocked by CleanTalk