Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.670
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 32
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 27
  • Totaal: 27

duupke gedaan, bedankt lagunaclub

Gestart door ivengt, 06 februari, 2011, 18:43

Vorige topic - Volgende topic

ivengt

heb kaartlezer uiteengehaald 1 lipje was gebroken en het ander was ook bijna gebroken heb dan een stukje karton genomen en plastiek en seconden lijm .
en raad eens alles werkt terug.

bedankt

RMB

!! Wat is dit forum zonder fs1...

Duupke (Ronald)

fs1

ik vind ook dat ronald alle eer verdient, ik snap nog steeds niet hoe dat werkt die herstelling...

Duupke (Ronald)

Whahahaha, heb jij nog nooit een kaartlezer gerepareerd Bart?

fs1

nope, ik heb dat gelukkig zelf nog nooit voorgehad, ik heb het ooit wel eens bestudeerd, maar ik zag het maar niet waar dat nu eigelijk moest aan geplakt worden

Duupke (Ronald)

Kan toch niet mis, Bart.

traffic.gif
title="Click to load original image"

Onderaan zie het scharnierpunt van het klepje wat opengaat wanneer je de kaart erin schuift.
Op de volgende foto zie daaronder het stukkie ty-wrap verdwijnen, daar zit een mooi punt waar je kunt lijmen.
Ongeveer 4x4 mm.
De bovenzijde(gladde zijde) van de ty-wrap zit wastgelijmd aan het frame van de kaartlezer, daar waar dat schuine stukkie loopt.

traffic.gif
title="Click to load original image"

ivengt

blijkbaar worden deze lipjes bij het insteken van de kaart tegen de rode contactpuntjes geduwd en wordt zo de werking geactiveerd.
die kaartlezer vindt ik toch een raar systeem

Duupke (Ronald)

Ik en 'die' zijn dezelfde.   ;)

Waarom is de kaartlezer een raar systeem.
Je hebt 2 contact standen; accesoirestand en contactstand net als met eensleutel.
Ik vind het wel mooi, zelfs nu (10 jaar na introductie van de sleutelkaart door Renault) stappen er mensen bij mij in de auto die toch een beetje vreemd kijken...

En dan is er de veiligheid, geen sleutel(bos) die in je knie geperst wordt bij een eventuele aanrijding. Daar was het toentertijd eigenlijk vooral om te doen. 5 sterren EuroNCAP.

Lagunainitiale

En vele merken volgen nu met hun eigen versie van de kaart. Die sleutel met kartelrand zie je bijna niet meer in nieuwe auto's.

ivengt

ok maar ik hoor toch dat deze veel stukgaan.
of is dit niet waar

Lagunainitiale

Nou bij de laguna zijn er twee veel voorkomende problemen:
Het gaan zitten op de kaart door het dragen in de broekzak.
En de druk knopjes die loskomen van de printplaat door het veelvuldige gebruik.

Maar renault heeft ea in de nieuwe modellen al anders en steviger gemaakt.

fs1

of de kaart stuk gaat hangt volledig van jezelf af denk ik, ik steek dat ding altijd in mn broekzak, uiteraard nooit achteraan! gewoon links of rechts in de broekzak, dat kan niet misgaan, heb dan ook nog nooit een defecte kaart gehad

Lagunainitiale

Klopt ik heb hem ook nog nooit gesloopt, ik heb hem plat op mijn gsm zitten in mijn broekzak. Nadeel dat gaat de auto niet van slot zolang hij plat tegen mijn gsm zit.