falanx
Tin member
|
 |
« Gepost op: Juli 26, 2010, 01:00:17 » |
|
Hallo, I.v.m. de geboorte van een prachtige zoon ben ik genoodzaakt afstand te doen van mijn prachtige italiaanse schone. De Alfa 147  Hij is gewoonweg te klein. Nu ben ik op zoek naar een stationwagen, welke qua budget niet veel van een 147 verschilt. Meteen viel mijn oog op de GT van Laguna. Wat een schitterend (sportief) model vol extra's. Echter, mijn aankoop (GT uit 2002) werd (vooralsnog) in de kiem gesmoord door de vele 'negatieve' reacties over dit model tussen 2001 en 2003. Meestal laat ik me niet leiden door internet reacties (alleen van de mensen met klachten lees je immers reacties), maar dit zijn er behoorlijk veel. Is het werkelijk bij alle modellen uit 2001, 2002 en 2003 zo, of zijn er ook die wél uitstekend hun werk doen? Ik hoop deze week alsnog een aankoop te kunnen doen, maar wil van de echte kenner weten of ik er verstandig aan doe. Nu weet ik dat menigeen hier een hart voor Laguna heeft (wat bij de Alfa 147 precies zo is) en dus niet altijd objectief zal zijn. Toch verneem ik graag dat als ik er 1 koop, welke serie/bouwjaar het minst problemen geeft en wat deze problemen zoal zijn. Ik heb het forum al doorgespit en veel gevonden, maar ben toch benieuwd of er (andere) mensen zijn met nieuwe reacties. Mvg, falanx
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rookie
Club Lid
Platinum member

Geslacht: 
Hallo, ik ben de vriendin van Rookie
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 26, 2010, 06:39:13 » |
|
het handigste is om een aankoopkeuring of keuring bij een (renault) garage te doen, want die weten meestal wel hoe het ermee staat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
knotty
Website beheer
Administrator
Platinum member

Geslacht: 
toppunt van arrogantie: Denken dat je op mij lijkt
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 26, 2010, 09:29:46 » |
|
hey... s'nachts moet je slapen hoor...
ja het klopt, de renault laguna heeft zijn slechtste bouwjaren in 2001 2002 en een gedeelte 2003 gehad. wat gratis advies:
-bij het kopen van een occasion moet je altijd wat geluk hebben. -de leeftijd van een auto uit die bouwjaren geeft 2 dingen aan: 1)of de problemen hebben zich al voorgedaan en zijn gerepareerd 2)als die problemen nu nog niet zijn voorgekomen, komen ze niet meer voor, of het ligt gewoon aan de leeftijd van de auto. -kijk in dit forum rond... dit is al heel vaak behandeld.
als je een fijne auto wilt, met lekker de ruimte, en zo op het eerste gezicht vindt je de laguna wel wat, ga er dan voor. elke auto heeft wel wat, maar de laguna heeft een club achter de hand met allerlei tips en trucs die je veel geld besparen bij de reparaties die je eventueel zou kunnen krijgen(je koopt ten slotte een occasie), sterker nog... denk dat we je wel kunnen helpen met tips en adviezen om geld te besparen met onderhoud.
laatste tip.. probeer bj 2004 te bemachtigen, en ga niet op de top van je budget zitten. dit heeft niks te maken met de laguna, maar elke verkoper van elke willekeurige auto zal je nooit het alles (kunnen) vertellen van de auto.
|
|
|
|
|
|
(\__/) (O.o ) (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!  Vrouwen zijn net orkanen: onstuimig en nat , maar achteraf ben je je huis kwijt....
|
|
|
falanx
Tin member
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 26, 2010, 10:25:04 » |
|
's nachts moet je inderdaad slapen! Maar de zoektocht naar een GT met informatie via fora als hier, doet de tijd vergeten.
Afijn, bedankt voor de reacties tot zover. Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn, en dit forum nog verder doorspitten. Een Laguna uit 2004 is voor ons niet haalbaar, helaas. Ik zal me toch echt moeten 'beperken' tot een GT uit 2002 of 2003. Verder moet ik wat geluk hebben inderdaad, maar dat is bij iedere auto het geval.
Als er meer mensen met nuttige reacties zijn, graag uw mening.
Mvg
P.S. gelden de problemen ook voor de sedan versie, of alleen de GT?
|
|
|
|
« Laatste verandering: Juli 26, 2010, 10:27:53 door falanx »
|
|
|
|
|
knotty
Website beheer
Administrator
Platinum member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 26, 2010, 11:01:31 » |
|
ook de sedan is een schijt bak 
|
|
|
|
|
|
(\__/) (O.o ) (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!  Vrouwen zijn net orkanen: onstuimig en nat , maar achteraf ben je je huis kwijt....
|
|
|
|
Maarten Jan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 26, 2010, 11:13:15 » |
|
Gewoon een aantal van halverwege 2004 uitzoeken, lekker proefritje rijden, kijken hoe de auto aanvoelt etc., doe dit dus meerdere malen. Bekijk goed de verschillen, staat van onderhoud etc. En maak dan de keuze waarvan je denkt die auto zit het beste in elkaar. Eind 2003 begin 2004 is 99% van alle kinderziektes wel opgelost. daarom voor iets kijken van halverwege 2004, dan weet je zeker dat alle gemodificeerde onderdelen er op zitten. Aan de andere kant kun je zeggen dat bij een exemplaar van 2001/2002 alles nu wel vervangen is met gemodificeerde onderdelen, dus het blijft toch een kwestie van proefrijden, goed bekijken, eventueel een technisch iemand meenemen en een keuze maken. De jaren daarna merk je of je de goede keuze hebt gemaakt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
knotty
Website beheer
Administrator
Platinum member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 26, 2010, 13:04:44 » |
|
hey psssst MJ.... : Een Laguna uit 2004 is voor ons niet haalbaar, helaas.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald ©
Club Lid
Platinum member

Geslacht: 
"Als we gaan, dan gaan we met z'n allen!"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 26, 2010, 22:20:24 » |
|
Veel plezier en succes met jullie zoektocht.  Ik weet dat ik nu een beetje ga vloeken, maar heb je ook eens aan een Scenic gedacht. Tis geen mooie, sportieve auto maar met een kleintje ga je zoveel plezier aan de functionaliteit van die auto beleven en ik kan het weten. 
|
|
|
|
|
|
Laguna 1.9 dCi Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet. Ze kennen me daar.
|
|
|
|
Maarten Jan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 27, 2010, 10:00:41 » |
|
hey psssst MJ.... :
Met een beetje zoeken moet dat toch wel lukken, als 1 van 2003 haalbaar is, dan 1 van 2004 ook. Desnoods spaar je een maandje door 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
falanx
Tin member
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 30, 2010, 21:54:14 » |
|
Ik ben vandaag 3 Laguna's gaan bekijken. Alle drie waren toch net 'niet'. 1 niet GT, maar een hatchback 2.0. Op zich een prima wagen, maar hij pakte de koppeling zo hoog op dat hij bijna begon te stotteren en uitviel. Althans zo leek het. Volgens de verkoper van Renault viel het wel mee en is een 2.0 hatchback niet te vergelijken met een 1.6, 1.8 of een GT. Dit klopt wel, maar dat van de koppeling geldt volgens mij gewoon voor ieder merk/type? De overige 2 waren wel Grand Tour, maar hadden veel kleine gebreken. Bij de meeste is het leder toch wel gescheurd/beschadigd. Veel deurvangers die vervangen moeten worden, airco's niet werkend, storinkjes en andere gebreken die niet werden vermeld in advertenties. Ondanks dat de advertenties mooi leken, viel de praktijk ietwat tegen. We geven de moed niet op  Ik kwam zojuist het volgende tegen: "Renault Laguna 1.8 16V Tech Road Serie Limited (bj 2003)" Ik dacht dat de Tech Road vanaf 2004 werd ingevoerd?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rookie
Club Lid
Platinum member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 30, 2010, 22:57:40 » |
|
die koppeling kan wel kloppen, hij komt heel hoog op en je moet best gas geven om weg te komen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald ©
Club Lid
Platinum member

Geslacht: 
"Als we gaan, dan gaan we met z'n allen!"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 31, 2010, 07:45:41 » |
|
De Tech Road is vanaf 2004 geleverd maar als de Tech Road die je gezien hebt van eind 2003 is dan kan het wel hoor.
|
|
|
|
|
|
Laguna 1.9 dCi Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet. Ze kennen me daar.
|
|
|
|
Maarten Jan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 04, 2010, 10:35:42 » |
|
die koppeling kan wel kloppen, hij komt heel hoog op en je moet best gas geven om weg te komen.
Wat is hoog? halverwege moet die wel al beginnen met pakken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
falanx
Tin member
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 04, 2010, 11:44:01 » |
|
Klopt, hij pakt hem nu wel halverwege, bij een andere auto welke ik gekocht heb. Maar nog niet helemaal onderin. Uit de woorden van Rookie maak ik op dat het zo hoort en de koppeling niet helemaal onderin gepakt wordt. Is het een kwestie van koppeling afstellen, of hoort dit nu eenmaal bij een Laguna en zegt het niets over of iets versleten is of niet?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rookie
Club Lid
Platinum member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 04, 2010, 11:49:15 » |
|
Hij hoort helemaal bovenin te werken, en de koppeling stelt zich compleet zelf. Werkt hij onderin, klopt er iets niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|