Esmer
Chrome member
Geslacht: 
Laguna 1.9 dCi Initiale
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Juli 30, 2010, 23:10:58 » |
|
zubbuk, waar in Turkije ben je dan?
Wij zijn nu ook in Turkije met onze Laguna, we hebben rammels aan de linker achterkant. Waarschijnlijk loszittende remblokjes ofzo. De wegen zijn echt dramatisch op sommige plekken he, en als je dan ook nog met een bult bagage bent heeft je auto het zwaar te verduren..
Ben benieuwd! Wij zijn via Servië en Bulgarije gereden, echt klote wegen daar allemaal grote gaten in de snelwegen.
|
|
|
|
|
|
Laguna 1.9 dCi 88kW Initiale.
|
|
|
oscar
Glass member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 01, 2010, 15:30:34 » |
|
als ik dit zo lees kun je beter de auto in Turkije laten maken en van het geld dat je bespaart daar vakantie houden! 
|
|
|
|
|
|
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek. mensen die me kennen zeggen hij is zo gek nog niet.
|
|
|
rookie
Club Lid
Platinum member

Geslacht: 
Hallo, ik ben de vriendin van Rookie
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 01, 2010, 15:58:33 » |
|
ja, dat geld voor meer landen, je hoeft daarvoor helemaal niet na Polen, Duitsland is al goedkoper en Polen betaal je circa 25 euro per uur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zubbuk
Glass member

|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 02, 2010, 18:08:46 » |
|
esmer zie je pm.
en ja de wegen zijn soms dramatisch. vanwege dat ben ik ook 300 kilometer omgereden door in plaats van via bulgarije te rijden, heb ik gekozen voor macedonie en griekenland. alleen terugweg weet ik het nog niet. vanwege de huidige stakingen in griekenland.
en me auto is weer terug bij de renault hier. was net ff naar het centrum gegaan,en ineens witte rook en een brandlucht van rechts (als je achter het stuur zit). er was een rubber ofsow aan de binnenkant van een wiel ofzo bij de motor kapot gelopen. auto weg laten slepen en morgen weet ik meer. ze gaan er waarschijnlijk een nieuwe wiel inzetten. maar ze zijn ook bang dat er stukjes rubber de motor in is gelopen. dan heb ik dus een groter probleem.
ik weet zelf niet precies wat het probleem dus is. de monteur haalde de spatbord aan de binnenkant van waar me band zit zeg maar weg, en kon zo bij die wieltje komen. en die haalde hij er dus af. maarja. zit nu dus weer ff te stressen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald ©
Club Lid
Platinum member

Geslacht: 
"Als we gaan, dan gaan we met z'n allen!"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 02, 2010, 18:46:47 » |
|
Klinkt als een vastgelopen spanrol en een verbrandde multiriem...
|
|
|
|
|
|
Laguna 1.9 dCi Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet. Ze kennen me daar.
|
|
|
zubbuk
Glass member

|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 03, 2010, 15:46:19 » |
|
ja dat kan het dus inderdaad zijn. maar bestaat er dan een kans dat er stukken rubber of iets anders de motor in is gelopen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fs1
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 03, 2010, 15:51:51 » |
|
kans lijkt me uitermate klein, zo riem scheurt uiteen and that's is, 't is niet dat die ontploft ofzo, draaide de motor nog nadien? dan is alles in orde
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zubbuk
Glass member

|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 03, 2010, 16:02:27 » |
|
ja de motor draaide gewoon. toen ik die witte rook zag en die brandlucht rook, ben ik eerst gelijk gestopt en heb de auto uitgezet. maar stond midden op de weg in een drukke winkelstraat. dus heb hem daarna ff snel gestart en een paar meter verderop langs de kant van de weg gezet.
nadat die gasten van de renault kwamen (had ze opgebeld). hebben hun ook de auto voor een aantal seconden gestart. en toen draaide de motor ook. het gaat zeg maar om de rubber aan de binnenkant van de rol wat kapot was. ze gaan er nu een nieuwe rol opzetten en zo de motor weer starten. om te kijken of er schade is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lagunainitiale
Silver member

2.2dci automaat initiale
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 03, 2010, 17:39:55 » |
|
De vulcanisatie mogelijk?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zubbuk
Glass member

|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 04, 2010, 19:44:18 » |
|
er is dus een nieuwe rol ingezet. omdat het rubber van de rol aan de binnenkant dus kapot was. en ook de riem hebben ze vervangen. dat is dus die grote riem die je links van de motor ziet. dit alles heeft me 100 euro gekost. weet niet wat dit in nederland gekost zou hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|