Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 39
  • Totaal: 40
  • Gert

spraakherkenning CARMINAT DVD/mp3 CD wisselaar/bluetooth

Gestart door johanvb, 30 juli, 2008, 19:23

Vorige topic - Volgende topic

johanvb

Hallo,

Vandaag in de handleiding van de bluetooth carkit en navigatie doorgenomen en vanalles uit zitten proberen.
Alles werkt en heb ik onder de knie behalve de spraakherkenning.
Als ik de knop (linker hendeltje aan het stuur) indruk, reageert deze niet. Zowel bij de navigatie niet als bij de carkit.
Ik kan doen wat ik wil maar er gebeurd nix.
Doe ik iets fout of zou er iets aan de hand zijn?

fs1

je zal wel iets fout doen :-) ik heb dat spul dus ook maar heb nog geen idee hoe het werkt ;-)

Lagunainitiale

Ik hoorde van een lid die aanwezig was bij de meeting, die met die 2.0 turbo dat de draadjes binnenin de hendel afbreken door het aan en uit doen van de verlichting. Dus als je zeker weet dat je alles goed doet zou ik even dat schakelaartje door meten.

Duupke (Ronald)

johanvb

Citaat van: Lagunainitiale op 30 juli, 2008, 20:53
Dus als je zeker weet dat je alles goed doet zou ik even dat schakelaartje door meten.

Zou niet weten hoe dat moet. Hij moet eind augustus toch terug voor controle naar de garage. Ik zal het op het lijstje zetten (is tot nu toe het enigste punt).

johanvb

UPDATE

Deze week is de auto eindelijk bij de Renaultdealer geweest. Ze konden in de computer zien dat er een storing in zit.
Er is nu een nieuwe schakelaar besteld en deze zal binnenkort gemonteerd worden. Schijnt nog een hele klus te zijn want het stuur e.d. moet er helemaal af.

Afwachten dus maar weer en hopen dat het dan is opgelost.

johanvb

UPDATE 2

Schakelaar vervangen en alle problemen opgelost.
(werkt trouwens wel mooi zo'n spraakgestuurde nav en carkit)

joled

Heb waarschijnlijk hetzelfde probleem :-\ wat waren de kosten van deze reparatie als ik vragen mag...kan dan  overwegen of het dat waard is :P
Alvast bedankt

warlord

Hallo Joled, welkom vanuit Zevenaar bij 't gezelligste Lagunaforum  ;D

joled

hallo Fransman, happy to be here :P vanuit Capelle a/d IJssel...maar je hebt zeker ook geen idee wat het kost zo'n kapotte schakelaar vervangen???

johanvb

Citaat van: joled op 25 februari, 2012, 19:20wat waren de kosten van deze reparatie als ik vragen mag..
Het was garantie dus weet helaas niet wat het zou kosten als het buiten de garantie viel.  ???

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de spraakherkenning nooit meer gebruik.

joled

oke, bedankt
ik denk dus dat ik het ook niet echt nodig heb, vandaar mijn twijfel om het te laten maken.
ik las dat je stuur ed eraf moet...lijkt me een tijdrovend klusje (dus prijzig qua arbeidsloon).
kan altijd renault bellen om te informeren...meestal vragen ze bij de dealer de hoofdprijs...

thnx voor je reactie iig :)

Duupke (Ronald)

Je stuur eraf schroeven is zo gebeurd.

Accu los, airbag eraf, en je stuur losschroeven, moet binnen 5 minuten kunnen.

Paul

Stuur hoeft er helemaal niet af.
Alleen het stuurkapje los 2 stekkers los en dan kan je de schakelaar er zo uit klikken.
Ik heb een aparte schakelaar op het dashboard gemaakt in een loze ruimte bij de cruise/begrenzer schakelaar.
Gebruik hem alleen maar voor "bestemming naar huis"