Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 13
  • Totaal: 13

isofix

Gestart door nagel, 22 juni, 2008, 19:38

Vorige topic - Volgende topic

nagel

Hallo,

Tegenwoordig heb je autostoeltjes (voor de kleintjes dan hé) die mbv isofix kunnen worden geplaatst! Mooi! Maar..

In het instructieboekje (Laguna grand tour 2001) staat hoe je een isofix-autostoeltje moet installeren.
Op de bekleding van de achterbank zit een label waar 'isofix' op staat!
... alleen nu schijnen ze 'vergeten' te zijn om de doorvoer in de bekleding te maken!!  ::)
Is er al iemand met ervaring op dit gebied?

AndyT

Had dat op mijn vorige Laguna ook, was van 2001, heb toen er een paar ritsen laten inzetten.  ;D

In mijn huidige laguna staan er wel ritsen origineel in.... dus ze leren bij  :)

fs1

ik denk dat je wat foto's moet plaatsen ofzo ;-) mensen zonder kinderen zoals ik dus begrijpen totaal niet waar je het over hebt :-p

melcon

ik heb ook geen idee haha  :)

AndyT

In de zitting van je achterbank zit op de linkse en rechtse plaats telkens 2 ritssluitingen.

Deze dient om een kinderstoel met isofix bevestiging aan vast te maken.  Is eigenlijk niet meer dan een beugeltje links en rechts waar je de kinderstoel kan aan bevestigingen.  Is met een kliksysteem.  Kinderstoel staat dan vast aan chassis van de wagen en krijg je dus echt niet snel los. :-)

Een heel handig en veilig systeem eens je er mee weg bent.....

Sommige autos (zoals een Scenic) hebben het zelfs op de passagierzetel vooraan.....

Maar als ze dus die ritssluiting vergeten te zetten kan je moeilijk aan die beugeltjes aankomen als die achter je zitting zitten  ;D

melcon

op die fiets, bij ons zitten die ritssluitingen er ook niet viel me op

Mike

Ik heb ook ff gekeken maar kan het ook niet vinden hoor.
Waar zouden die ritsen dan precies moeten zitten, heb je een foto AndyT?

Mike

Heb nog ff gegoogold en je hebt hiervoor dus wel een speciale beugel nodig van Isofix, deze schijnt nogal duur te zijn.
Voordeel is wel dat de stoel aan de carroserie van de auto vast zit en dit dus veiliger is dan met de gordel.

melcon

Citaat van: Mike op 27 juni, 2008, 13:08
Ik heb ook ff gekeken maar kan het ook niet vinden hoor.
Waar zouden die ritsen dan precies moeten zitten, heb je een foto AndyT?
Op de achterbank moet zo'n labeltje zitten waar isofix op staat, aan beide kanten,
daar zouden die ritsen dan moeten zitten.

nagel

Zo..
Eindelijk eens de doorvoergaten gemaakt tbv de isofix.

Zoals op de foto's is te zien, is e.e.a. wel netjes voorbereid. Alleen het laatste sticksel moest je zelf losmaken!
Maar dan heb je ook wat!

Er is duidelijk te zien dat er links bij het label en rechts (op dezelfde plaats) een sticksel zit;
traffic.gif
title="Click to load original image"

Loshalen en daaronder zit de bevestigingshaak;
traffic.gif

Nu de isofix begeleiding erin en viola!
traffic.gif

fs1

straffe dinges, weer wat bijgeleerd, dat ga ik straks ies onderzoeken :-)

Mike

Kijk dat is inderdaad mooi info.
Wat heb je nou betaald voor zo'n isofix bevestiging en wat vor stoeltje ga je erop plaatsen?

nagel

Zo'n stoeltje met isofix kost 200 euro. Best duur dus. Maar je klikt m er zo in en het zit als een huis  !!
Beter dan dat ge*&^% met gordels enzo.

Je schijnt ook een soort platform met isofix te kunnen kopen. Daar kun je dan de maxicosi of autostoeltje weer op klikken.

jaja, ze verzinnen wat!

Lagunainitiale

Voordat ik toch de stiksels uit het leer begin te snijden......... moet je wel met heelveel geweld aankomen

Lagunainitiale

(Bovenstaande)
Gaat waarschijnlijk toch gebeuren met een maand of zes. En de onderstellen zijn al besteld dus ik zal wel moeten. :-\