|
fs1
|
 |
« Gepost op: Maart 12, 2008, 09:42:31 » |
|
even een oproep aan iedereen! ik weet het, ik effe de strenge moderator uithangen.. en voel je vooral niet geviseerd, want ik zie het bij heel veel mensen gebeuren :-)
als je een reactie neerschrijft, wanneer moet je dan wel of niet, of wanneer is het dan aangeraden of niet om een "quote" of "citaat" dus te gebruiken...
NIET: het bericht voor jouw bericht hoeft echt niet geciteerd te worden, het staat er namelijk net boven, dat zie ik echt constant gebeuren en vult eigelijk alleen nodeloos en is ook veel werk voor iedereen om iets na te lezen, als je een antwoord geeft dat rechtstreeks over de vorige post gaat is dit totaat niet nodig dus :-)
foto's.. hier geldt alvast dezelfde regel als ik hier net boven heb gezet, hoewel het hier verder gaat.. almaar dezelfde foto citeren, zelfs al 1 keer is eigelijk te veel ;-) tenzij het een kleintje moest zijn ofzo, dan is niet z storend.. maar in de meeste gevallen kan je makkelijk besluiten over welke foto het gaat..
WEL: als je een reactie geeft op een bericht dat al wat verder weg stond en het onduidelijk zou zijn dat je daar op reageert
als je dan toch gaat citeren.. citeer niet het hele bericht waar je op reageert, maar alleen de essentie.. meestal 1 zinnetje dus ofzo, je kan makkelijk als je op "citaat" hebt geklikt, de tekst van de originele poster editen (aanpassen dus) zeker als je alleen de tekst wil citeren die bij een foto stond doe je dit zo, je verwijdert de img-tag dan helemaal uit de quote
last but not least; als je reageert met een quote, zet jouw reactie er dan onder, en niet ergens tussendoor in de quote, da's heeel moeilijk om jouw reactie er dan uit te halen dikwijls.. je kan een quote ook splitsen en verschillende quotes weergeven dan, dan kopieer je gewoon de begin en de eind tag (tag is het hetgene dat tussen de vierkante haken staat met de vierkante haken zelf erbij, bij de eindtag hoort ook altijd een / je zal dat wel merken)
goed, dit gezegd zijnde nog effe mijn excuses voor als ik dit zomaar aanpas, ik zie het niet altijd, dus denk niet van "bij mij pas je altijd aan en bij die andere niet" da's echt niet het geval, ik probeer alles te spotten maar da's nie altij even evident ;-)
en het allerlaatste hierover, dit is geen aanval, tegen niemand, gewoon een maatregel om alles wat overzichtelijker te houden
|