Auteur Topic: Magneetkoppeling Airco  (gelezen 1853 keer)

Offline Coronii

• Aluminium member
  • *
  • http://www.Lagunaclub.nl/
Re: Magneetkoppeling Airco
« Reactie #15 Gepost op: maart 29, 2019, 15:07:59 pm »
Top,

Handig om te weten dat ze los leverbaar zijn.

Offline Lagunainitiale

• let niet op mijn spel fouten of rare zinnen. Ik gebruik vaak mijn gsm.
  • Gold member
  • 2.0dci automaat 360 NM, 180 pk dynamic estate
« Reactie #16 Gepost op: maart 29, 2019, 18:24:56 pm »
Nou de mijne is vervangen. Had wat voeten in aarde want ik draaide de centrale moer dol. Dus heb er een bout op gelast om hem uiteindelijk los te krijgen.

Maar voor de mensen die het willen weten:
Auto op bokje, rechtervoor wiel eraf, wielkuip verwijderen, distributie los halen (dop 15 en veerspanner met klok mee draaien en de spanning is van je riem af. Centrale moer (5mm imbus) verwijderen en hier heb je echt wel slagmoersleutel voor nodig. Dan met poelie trekker of 2 schroevendraaiers buitenstedeel poelie los trekken. Daarna buitenste borgveer verwijderen, poelie verwijderen, binnenste borgveer verwijderen en daarna komt de magneetspoel los. En alles in omgekeerde volgorde weer monteren.

Een borgverentang die zowel voor binnen als buiten veren is komt er van pas omdat de binnenste borgveer erg lastig is om te verwijderen.

Oorzaak van stuk gaan was bij mij dat roest de spoel heeft aangetast. Ding was compleet verrot. Werkt nu weer prima.

Ik heb geen foto's want toen ik de centrale moer dol draaide was ik er al klaar mee en had ik geen zin meer om foto's te maken.
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2019, 18:26:47 pm door Lagunainitiale »

Offline luc burm

• Tin member
  • http://www.Lagunaclub.nl/
« Reactie #17 Gepost op: juni 10, 2019, 11:42:22 am »
oem nummer opzoeken en op www.allegro.pl zijn ze los verkrijgbaar incl verzend kosten rond de 30 euro
wel oppassen als je de bout losdrasait deze zit met lockty vast