Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 27
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 19
  • Totaal: 19

Koplampsproeiers

Gestart door Rico, 12 december, 2007, 21:42

Vorige topic - Volgende topic

Rico

Ik zag dat toen ik thuis kwam mijn linker koplampsproeier omhoog stond ???

Ik weet dat deze gelijktijdig gaan met het gebruik van de voorruit sproeiers maar is het zo dat ze dan automatisch omhoog komen ofzo ???

Hoe kan ik dit probleempje voorkomen,want als hij omhoog blijft staan zit hij naruurlijk wel een beetje voor mijn verlichting.

aer

Als je een Lag van 2001 of 2002 hebt staan ze toch allebei omhoog ?
Ik maak me pas ongerust als er 1 naar beneden gaat  ;D ;D

Kees.Laguna

Bij mij blijft er ook wel eens één koplampsproeier omhoog staan even van de uitstaande sproeier het asje wat naar boven staat inspuiten met een goed smeermiddel bijv. WD40 met de hand omhoog trekken en hij zakt dan vanzelf weer.dan doet hij het weer een paar weken tot de volgende smeerbeurt.

AndyT

Had hier met men vorige Lag2 ook last van..... ik duwde hem manueel terug naar beneden  ;D

Was ook altijd maar aan 1 kant.... beetje smeren idd dan kun je weer tijdje voort....

svdv2000

kep er Aldi spuitsel op gedaan, werkt weer een tijdje goed.

gewoon spuiten, paar keer op en neer met sproeikop, spuiten, enz...............

Remi

Silicone spray ook een optie?

Lagunainitiale

Ja, alles wat smeert helpt, maar allemaal maar tijdelijk helaas. Ik heb zo'n ding weleens helemaal uit elkaar gehaald om te kijken hoe hij werkt. Maar het is niet te maken.
traffic.giftraffic.gif

melcon

Al die sprays smeren maar tijdelijk, smeer er eens wat vet aan, dat blijft veel langer zitten.

RMB

Ik heb hier ook last van gehad, smeermiddel helpt zeker maar niet al te lang. Toen ze weer om hoog bleven staan ben ik met een mesje langs alle kanten van het plastic staafje gegaan, sinds dien nooit meer last gehad.

Remi

Had een koplampsproeier een stukje omhoog staan, beide gesmeerd met WD40 en nu blijven ze alle twee z'n 10 cm open staan.

Word ik nu gek of doe ik wat fout......

RMB

Niet gek worden  =tap=

Gewoon doen wat ik in dit topic heb geschreven, heb je nergens meer last van!

Remi

Ga ik dat ook maar eens proberen,al vind ik het nog geen prettig idee..

Laguna2001

Mijne heb ik eerst schoongemaakt met ontvetter (remmenreiniger werkt het beste want dat kun je spuiten) en daarna met kettingspray(houdt het midden tussen kruipolie en vet ;)) ingespoten; geen vastzittende sproeiers meer! !!