Auteur Topic: Laguna verwarming onder 5 graden vol gas  (gelezen 1292 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rico1047

  • diagnose technicus
  • Glass member
  • **
  • Berichten: 182
  • Geslacht: Man
Re:Laguna verwarming onder 5 graden vol gas
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2017, 11:43:59 am »
Goede tips!! De monteur van Renault dacht er anders over haha. Ik wil natuurlijk niet de boel slopen :-[
Ik snap wat jullie bedoelen, maar renault schrijft het zelf voor bij bepaalde procedures.
Altijd de minpool tegen de plus pool houden en niet andersom. En je sensor op de pool losnemen.
En een condensator loopt niet leeg dmv de accu alleen maar los te koppelen, lamp werkt wel.
2.0 T

Offline JPaulusma

  • Aluminium member
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re:Laguna verwarming onder 5 graden vol gas
« Reactie #16 Gepost op: januari 12, 2017, 08:50:18 am »
Hi all,

Schijnbaar had ik het probleem al opgelost met die ingaande lucht sensor (verdamper sensor) voordat ik dit topic begon. Vandaag zonder regen gereden, luchtvochtigheidspercentage was 75% ipv de gister 90% met regen en het systeem gaat mooi naar standje 4.

Bedankt voor het meedenken en de hulp allen!

Mijn volgende reparatieproject wordt het radiosignaal verbeteren. Zodra ik achter een vrachtwagen zit begint het al een beetje te storen en mijn TMC is wel groen maar ontvangt geen files.

Offline pagi

  • Bronze member
  • **
  • Berichten: 262
  • Geslacht: Man
Re:Laguna verwarming onder 5 graden vol gas
« Reactie #17 Gepost op: januari 14, 2017, 23:27:21 pm »
Ik snap wat jullie bedoelen, maar renault schrijft het zelf voor bij bepaalde procedures.
Altijd de minpool tegen de plus pool houden en niet andersom. En je sensor op de pool losnemen.
En een condensator loopt niet leeg dmv de accu alleen maar los te koppelen, lamp werkt wel.

Elke condensator loopt leeg op den duur, het diŽlektricum is geen scheiding die een inwendige ontlading tegen kan houden.
Condensatoren zijn ook niet ontworpen om lading voor langere tijd vast te houden zoals bij een batterij.
Zoals eerder aangegeven is een kwartier wachten beter dan het aansluiten van een gloeilamp, een gloeilamp heeft bij aanvang een lage weerstand waardoor er een kortstondige kortsluiting ontstaat gelijk aan het koppelen van de + en de - pool van de accu.
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

Offline JPaulusma

  • Aluminium member
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re:
« Reactie #18 Gepost op: februari 02, 2017, 07:17:07 am »
Het blijft toch vervelend, vanochtend anderhalf uur rijden. Blijft de ventilatie toch op stadje 6 blazen voor meer dan een uur. Kurkdroge ogen na een halfuur. Ergens op het einde van de reis wordt het 6 graden en ja hoor ineens springt hij netjes naar standje 3. Ik vindt het toch maar gek dit.