Laguna Club
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Januari 21, 2017, 14:17:07


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: foutmelding (rood +piepgeluid!) inzake de automatische electronische parkeerrem  (gelezen 453 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Eduard
Tin member

Offline Offline

Berichten: 4


« Gepost op: December 12, 2016, 14:40:22 »

Ik heb een Laguna Grand Tour 2.0/16V Tech Line 99 kW/134 PK  (benzinemotor) van Februari 2006. 2 jaar geleden gekocht.
Het is een fijne wagen waar ik vooral lange afstanden mee rijd. Ik maak relatief weinig kilometers per jaar (6  tot 8.000)
Naast wat problemen met de automaat, wat ten dele opgelost is (spoelen), heb ik sinds kort een probleem met de parkeerrem. Een goed bevriende monteur die altijd mijn wagen onderhoudt heeft dit probleem proberen op te lossen. Het mechaniek van aantrekken en ontkoppelen van deze parkeerrem zit tussen de 2 achterwielen goed opgeborgen in een kastje wat vastgemaakt is met 8 schroeven. Hij heeft alles geprobeerd om de fout uit het managementsysteem te halen maar dat is niet gelukt. Hij verwacht dat de electronicaplaat een defect heeft. Ondertussen rijd ik met een ontkoppelde parkeerrem die op het dashboard eerst in geel de bekende steeksleutel en tekstwaarschuwing geeft en daarna in het rood waarbij er gepiept wordt als ik wegrijd en zodra ik het gaspedaal beroer.   En dat is bij elke aanraking van het gaspedaal als je rijdt! Erg vervelend dat gepiep, maar nog vervelender is dat de auto over enige maanden niet meer door de APK komt vanwege die niet werkende automatische parkeerrem. 
Mijn vragen zijn:
a) Is iemand op het forum hier bekend mee en wat zijn meestal de oorzaak van het disfunctioneren van de parkeerrem? 
b) Is dit een bekend probleem?
c) Heeft iemand een clip (kende ik niet) die mij kan helpen om er achter te komen wat de exacte oorzaak is van dit probleem?   
   Mogelijk is het wat anders dan die electronicaplaat...?
   Zelf heb ik geen verstand van auto electra en electronica maar ben wel nieuwsgierig van aard en kan mogelijk meehelpen
d) ter info: zelf ben ik woonachtig in Leeuwarden
De oorzaak van dit probleem moet eerst duidelijk zijn maar de volgende vragen zullen waarschijnlijk zijn waar ik het defecte onderdeel in gebruikte vorm kan kopen.  Nieuw kopen is behoorlijk kostbaar en als zo een probleem weinig voorkomt dan lijkt mij een gebruikt werkende voor mij, die weinig kilometers rijdt, ook goed. Graag hoor ik van iemand die mij verder kan helpen. Met vriendelijke groet, Eduard
Gelogd
andre vos
Glass member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 137


« Antwoord #1 Gepost op: December 14, 2016, 18:07:21 »

eerst maar s laten uitlezen anders word het giswerk
er zitten een paar sensoren in je auto waar de rem op reageert
kan ook je remklauw zijn
Gelogd
Eduard
Tin member

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #2 Gepost op: December 15, 2016, 16:37:03 »

Bedankt Andre voor een nieuw onderdeel waar ik niet aan gedacht had. De remklauwen. 
Heeft iemand een clip en zou hij me kunnen helpen om het juiste te doen om uit te vinden waar de oorzaak ligt ?
Zie mijn eerdere vraag c) en d)   Bij voorbaat dank voor de response!
Gelogd
rookie
Bestuur
Crystal member
*****
Offline Offline

Berichten: 2.441


Oud bestuurslid


« Antwoord #3 Gepost op: December 20, 2016, 09:05:45 »

het handigste is om naar een Renault dealer te gaan, ik lees ze niet meer uit voor mensen, want je staat te wachten en mensen komen gewoon niet opdagen.
Het belangrijkste is om iets te vinden waar je goed bij voelt, even zoeken op internet, meestal hoe ouder en minder modern, hoe beter de service.
Gelogd
Eduard
Tin member

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #4 Gepost op: December 21, 2016, 13:59:21 »

Rookie,
ik vind het schandalig dat er mensen zijn die dan niet komen opdagen. Snappen doe ik het trouwens wel dat je niet meer helpt met zulke ervaringen.
En zo te horen zijn er weinig Lagunaclubleden met clips en/of geen interesse hebben om te helpen. Wel erg jammer want ik kan, zo te horen, nog
heel wat, b.v. van jou, leren van deze fijn rijdende auto. Zal dan inderdaad naar de Renault garage moeten gaan.
In ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik wens jou en je dierbaren een fijne kerst en een goed komend jaar toe.
Met vriendelijke groet, Eduard.
Gelogd
Lagunainitiale
let niet op mijn spel fouten of rare zinnen. Ik gebruik vaak mijn gsm.
Diamond member
*****
Offline Offline

Berichten: 6.893


2.0dci automaat 360 NM, 180 pk dynamic estate


« Antwoord #5 Gepost op: December 21, 2016, 15:00:34 »

Wil hem wel voor je uitlezen, maar zit in het midden van nl, lijkt me dus niet de moeite waard.
Gelogd

Marcel
Bestuur
Glass member
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 188



Re:
« Antwoord #6 Gepost op: December 21, 2016, 15:27:15 »

Ik moet morgen ochtend naar Leeuwarden. Wil wel een poging doen om hem uit te lezen anders naar Veendam rijden.

.......via mijn mobiel kantoor......

Gelogd
rookie
Bestuur
Crystal member
*****
Offline Offline

Berichten: 2.441


Oud bestuurslid


« Antwoord #7 Gepost op: December 22, 2016, 21:13:15 »

het handigste is al je contact opneemt met marcel.
Gelogd
Eduard
Tin member

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #8 Gepost op: Januari 05, 2017, 21:17:13 »

Marcel,
Mijn excuses maar ik was er niet en ik heb je bericht te laat gelezen. Ik heb wel toen meteen geprobeerd je te antwoorden maar ik doe waarschijnlijk wat fout want het komt niet als bericht aan onder het bericht van Rookie.  Nogmaals sorry. 
Ondertussen heb ik bij de Renault garage een scan laten doen en het blijkt dat de automatische parkeerrem (electronicaplaat) en motor kapot zijn. Ik ben nu op het internet aan het zoeken naar een gebruikte. Wel is op mijn hart gedrukt om de volgende gegevens door te geven want anders gaat het niet werken:
Renault Laguna Grand tour, fase 2 - feb. 2006 - Chassis nummer: VF1KGCPBA35379426.: de automatisch- en electronisch aangestuurde parkeerrem (box) inclusief de 2 daarbij horende remkabels, onderdeel nummer:   8200498693 
Tot zover iedereen bedankt die mij een bericht stuurde en natuurlijk alsnog een goed nieuw jaar toegewenst zonder Renault Laguna pech.
Gelogd
rico1047
diagnose technicus
Glass member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 134



« Antwoord #9 Gepost op: Januari 07, 2017, 10:38:46 »

pb
Gelogd

2.0 T
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines

Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
Pagina opgebouwd in 0.047 seconden met 20 queries.