Auteur Topic: Can Clip (Clone) Welke heb jij en wat is jouw ervaring ermee?  (gelezen 8728 keer)

Offline Turbo

• Oui Oui C'est vrais
  • Crystal member
  • Geslacht: Man
  • ....
Re:Can Clip (Clone) Welke heb jij en wat is jouw ervaring ermee?
« Reactie #30 Gepost op: september 30, 2016, 07:54:32 am »
een keer alles opnieuw installeren wil misschien helpen
heb een clip draaien op V145 en die doet het gewoon nog steeds goed
Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V aut. TECH LINE - Série Limitée

rookie

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: oktober 02, 2016, 17:30:27 pm »
Heb je misschien foto's van de binnenkant??
nee, jij dan?

rookie

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: oktober 02, 2016, 17:32:06 pm »
Ik heb ook een kloon CLIP met volgens mij iets van V142. Maar het is mij niet gelukt om deze werkend te krijgen op mijn Twingo II uit 2011, de auto wordt niet herkend. Ik had meer dan een jaar terug begrepen dat de nieuwere Renaults niet meer waren uit te lezen met de kloon CLIP. Maar als ik dit topic zo lees, dan lijkt dat dus niet waar. CLIP wordt wel gewoon herkend door de laptop, dus geen USB probleem. Heb verder ook geen foutmeldingen, de auto wordt gewoon niet herkend.

Wie weet er iets meer over te zeggen of heeft wat tips?

Sorry, maar de software V110 is qua database niets anders dan de V145. Deze zijn identiek. En waarschijnlijk staat jouw auto niet in deze database.

rookie

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: oktober 04, 2016, 07:57:12 am »
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar (die foto's van de print). Heb je die toevallig, Rookie?
De Can Clip wordt dus bij een update van de software op de PC telkens "geflashed" naar een nieuwe/aangepaste/gevalideerde ROM versie.

Het via USB weer flashen ("unbricken")  van apparatuur die is "dood" geflashed komt veelvuldig voor bij andere apparatuur zoals telefoons, HDMI media sticks etc. Het is niet onmogelijk maar meestal wel een uitzoekwerkje. In het ergste geval moet je de eprom desolderen en in een externe (bijvoorbeeld Willepro) programmer opnieuw flashen.
Bij elke computer waarop een andere software staat, wordt hij geflashed. Dus heb je 2 computers, met 2 verschillende versies wordt jij als hij wordt aangesloten en de software wordt opgestart opnieuw geflashed.
Ik zou me niet echt druk gaan maken en alles uit de kast gaan halen om voor onder de 100 euro werk te verrichten, of het moet je hobby zijn.

Offline Lagoona

• Aluminium member
  • *
« Reactie #34 Gepost op: oktober 04, 2016, 21:21:32 pm »
"downgrade" de rom ook wanneer hij op een pc met lagere software versie wordt aangesloten?

rookie

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: oktober 04, 2016, 23:09:31 pm »
ja, maar ik heb het idee altijd wel dat een downgrade niet een gehele downgrade is.

Offline gsxr

• Aluminium member
  • *
Re: Can Clip (Clone) Welke heb jij en wat is jouw ervaring ermee?
« Reactie #36 Gepost op: april 01, 2019, 12:53:39 pm »
Even een oud topic nieuw leven in blazen...

Ik heb ook een chinese clone Clip, ik krijg echter de Clip niet gekoppeld met een draaiende motor? Weet iemand of dat dit klopt of hoe dat wel werkend te krijgen?

Offline Turbo

• Oui Oui C'est vrais
  • Crystal member
  • Geslacht: Man
  • ....
Re: Can Clip (Clone) Welke heb jij en wat is jouw ervaring ermee?
« Reactie #37 Gepost op: april 13, 2019, 11:12:58 am »
Even een oud topic nieuw leven in blazen...

Ik heb ook een chinese clone Clip, ik krijg echter de Clip niet gekoppeld met een draaiende motor? Weet iemand of dat dit klopt of hoe dat wel werkend te krijgen?

waarschijnlijk je clip kapot
het moet gewoon meteen werken zowel draaiende motor als niet draaiende motor
Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V aut. TECH LINE - Série Limitée