Laguna Club
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Januari 21, 2017, 14:17:48


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motor loopt slecht stationair en trekt niet goed  (gelezen 1353 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Scriptman
Aluminium member
*
Offline Offline

Berichten: 14


« Gepost op: Juli 01, 2016, 18:49:12 »

Beste leden,

Onlangs heb ik mijn distributieriem laten vervangen.
Tijdens deze werkzaamheden hebben ze de riem verkeerd gemonteerd, en toen had ik de kleppen krom.
Het bedrijf heeft nieuwe kleppen erin gezet en de daarbij behorende andere pakkingen e.d.

Twee dagen na het ophalen van mijn auto was de pret voorbij. Eerst hield hij in. Niet meer harder dan 120km/u, 80km/u, en uiteindelijk kon ik met pijn en moeite 30km/u halen.
De dag daarna begon de motor hevig te rammelen, dus terug naar de garage.

MAP Sensor bleek defect te zijn, heeft hij een van een sloop auto erin gedaan, gerammel was voorbij, vermogensverlies niet.
Compressie gemeten, +/- 15bar op alle 4 de cilinders.
Alle 4 de bougies vervangen, en de 4 bobines vervangen. Probleem leek opgelost, al vond ik de auto nog steeds inhouden.
Vandaag nieuwe MAP sensor gekocht, maar geen verschil.

Na diverse testritten: In de tweede versnelling hield de auto in, maar soms voelde je dat de power terug kwam, maar helaas.

Ik ben ten einde raad. De garage zegt dat het probleem niet bij hun ligt, heb inmiddels al voor 370 euro aan onderdelen gekocht, ik weet het niet meer.

Iemand die me een tip kan geven?

Ps. geen foutcodes te vinden.
« Laatste verandering: Juli 01, 2016, 19:01:16 door Scriptman » Gelogd
rookie
Bestuur
Crystal member
*****
Offline Offline

Berichten: 2.441


Oud bestuurslid


« Antwoord #1 Gepost op: Juli 03, 2016, 16:57:53 »

ik zou eens naar Keijzer motor revisie gaan in Doetinchem, die hebben goede kijk op dit soort problemen.
Gelogd
Scriptman
Aluminium member
*
Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #2 Gepost op: Juli 14, 2016, 13:17:14 »

Beste rookie,

Bedankt voor je antwoord, maar dat is nogal een stukje vanuit Zuid-Limburg.

Inmiddels heb ik mijn gasklephuis schoongemaakt, al was deze niet echt vies. Eveneens mijn inlaattemperatuursensor vervangen. Stationair loopt de auto nu heel mooi 750 tpm.
Vandaag de auto wederom bij de garage opgehaald, 1 nokkenas stond niet helemaal op tijd. Naar zeggen van de garage is dit gecorrigeerd.

Zojuist een testrit gemaakt, maar helaas, nog steeds geen vermogen zoals het hoort.
Ik lees op het forum diverse dingen zoals kat verstopt, injector verstopt (krijg steeds de code P0301 terug).
Zelf denk ik aan de BDP sensor, maar heb totaal geen startproblemen.

Mvg.
Gelogd
rookie
Bestuur
Crystal member
*****
Offline Offline

Berichten: 2.441


Oud bestuurslid


« Antwoord #3 Gepost op: Juli 14, 2016, 13:49:57 »

Dan zou ik maar eens naar Keijzer gaan.
Gelogd
Paul
Gold member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.025


Estate GT dCi 180 4-control


WWW
Re:
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 14, 2016, 16:57:14 »

Wat is p301?
Gelogd

rookie
Bestuur
Crystal member
*****
Offline Offline

Berichten: 2.441


Oud bestuurslid


« Antwoord #5 Gepost op: Juli 14, 2016, 17:18:23 »

 helemaal mee eens
Gelogd
Scriptman
Aluminium member
*
Offline Offline

Berichten: 14


Re:
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 15, 2016, 08:57:30 »

Wat is p301?

P0301. P staat voor Powertrain aka Motor.
Als ik mij niet vergis:
03 = misfire
01 = cylinder 1

Bougies en bobines zijn alle 4 vernieuwd.

Riem bleek een tand verkeerd te staan. Ik heb de accu gisteren losgekoppeld, en de plus en min kabels tegen elkaar gehouden. uurtje gewacht en opnieuw aangesloten.

Edit: heerlijk, weer met 120km/u invoegen ipv 80km/u
Het lijkt erop dat de auto weer goed trekt zoals voorheen. Misschien was de ecu van slag of iets dergelijks?

Gisteren +/- 50 km gereden en geen problemen meer gehad met vermogensverlies. Ik kijk het nog even een aantal dagen aan.

Edit: Heerlijk, weer met 120km/u invoegen op de snelweg ipv 80km/u
« Laatste verandering: Juli 15, 2016, 09:00:32 door Scriptman » Gelogd
Paul
Gold member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.025


Estate GT dCi 180 4-control


WWW
Re:
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 15, 2016, 16:18:34 »

Kan ook een injector zijn
Gelogd

rookie
Bestuur
Crystal member
*****
Offline Offline

Berichten: 2.441


Oud bestuurslid


« Antwoord #8 Gepost op: Juli 15, 2016, 19:52:04 »

als je het probleem weer krijgt, lees hem dan uit met een clip
Gelogd
Scriptman
Aluminium member
*
Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #9 Gepost op: Juli 17, 2016, 12:17:18 »

Beiden bedankt.

De auto houd weer in. Ik begin ook aan een injector te denken, soms voel je alsof de auto goed wilt doortrekken maar doet het dan niet. Soms voel je hem ook weer even een seconde inhouden en dan gaat hij weer. Ik heb eens injector cleaner gekocht, kijken of wat helpt, anders laat ik eens mijn injectoren testen.

@rockie, kun je mij meer info verschaffen over die clip-methode?
Gelogd
rookie
Bestuur
Crystal member
*****
Offline Offline

Berichten: 2.441


Oud bestuurslid


« Antwoord #10 Gepost op: Juli 17, 2016, 12:20:33 »

het is gewoon de computer van renault
Gelogd
Scriptman
Aluminium member
*
Offline Offline

Berichten: 14


« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 20, 2016, 12:18:20 »

Een update:

Injector cleaner van Wynns in de tank gedaan, het inhouden is afgelopen.

2 tanks verder: auto stottert nog steeds en begint weer in te houden, vermoeden: injector verstopt.
2 injectoren van sloop gehaald om te testen, maar verkeerde kleur (groen), ik heb oranje.
Maar toen zag ik dat het ijzertje op injector 2 (vanaf bakzijde bij renault toch?) los was en de injector lekte.
Ijzertje verwisseld met die van de sloop injector, lekt niet meer, maar loopt nog steeds als een tractor.

Ik zal eens youtuben naar die clip methode.
Gelogd
Mayella
Tin member

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #12 Gepost op: Januari 08, 2017, 23:45:07 »

ben benieuwd wat het probleem uiteindelijk bleek te zijn en of het al is opgelost?
mijn laguna heeft hetzelfde probleem zowel op benzine als op gas.
ook al van alles vervangen maar nog niet opgelost.
Gelogd
rookie
Bestuur
Crystal member
*****
Offline Offline

Berichten: 2.441


Oud bestuurslid


« Antwoord #13 Gepost op: Januari 08, 2017, 23:48:26 »

ben benieuwd wat het probleem uiteindelijk bleek te zijn en of het al is opgelost?
mijn laguna heeft hetzelfde probleem zowel op benzine als op gas.
ook al van alles vervangen maar nog niet opgelost.
Graag even voorstellen, foto's vinden we leuk
Gelogd
Mayella
Tin member

Offline Offline

Berichten: 4


« Antwoord #14 Gepost op: Januari 11, 2017, 19:10:59 »

sorry zoals in eerder bericht op forum aangegeven kan ik vanaf mijn mobiel geen foto's upgraden.
heb een laguna 2 grandtour uit 2001. 1.8 handgeschakeld. loopt op benzine en gas .

Auto houd soms in. zowel op gas als elektra.
We hebben de krukassensor vervangen (uitlees apparaat van anwb gaf dit aan) maar hierna wasmachine probleem niet verholpen, inmiddels ook nokassensor, luchtmassameter, mapsensor, bobines, bougies en gasklephuis vervangen. (hebben nog een laguna met kapotte bak staan zelfde type dus alles wat ermee te maken kan hebben overgezet)

probleem nog niet opgelost. daarbij ging het stop lampje en handrem lampje branden. naar garage geweest en die kan hem niet uitlezen. apparaat krijgt geen verbinding met de auto. Dus waarschijnlijk ligt het aan een kabelbreuk of kapotte ECU.

iemand nog een ander idee waar het aan kan liggen?

probleem doet zich trouwens niet altijd voor. nu is het stop lampje en handremlampje overigens weer uit

Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines

Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
Pagina opgebouwd in 0.059 seconden met 20 queries.