Laguna Club

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Maart 26, 2017, 21:47:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motor loopt slecht stationair en trekt niet goed  (gelezen 2323 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Scriptman
Aluminium member
*

Re:
« Antwoord #15 Gepost op: Januari 26, 2017, 21:42:05 »

Beste,

Nee nog steeds niet opgelost. Loopt nog steeds als een traktor. Al trekt hij nu wel redelijk goed op en door.

Afgelopen zaterdag noodloop gehad. Kon geen gas meer geven. Fout in ecu was iets met gasklep positiesensor. Alle stekkers schoongemaakt etc en geen last meer gehad van die noodloop.

Meteen apktje erachteraan gedaan. Co te hoog. 10. Dat kan wel eens mijn probleem zijn. Garage wil de lamdasensor vervangen. Maar het rare is dat ik ook foutcodes p0301 en p0304 had. Misfire op cyl 1 en 4....

Krijg steeds meer de neiging om dat hok om een boom te vouwen. Ik kijk het eens aan nadat die lamda vervangen is, misschien is dat wel mijn probleem. Waar zit die eigenlijk? Onder het gasklephuis op het uitlaatspruitstuk?

Bvd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
ojee66
Crystal member

Geslacht: Man

Re:
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 27, 2017, 07:24:20 »

Er  zijn 2 lambda voor en na de kat. Juiste uitleesapp. Kan aangeven welke defect is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G130HN met Tapatalk

Spritmonitor.de" border="0
Scriptman
Aluminium member
*

Re:
« Antwoord #17 Gepost op: Februari 14, 2017, 11:33:45 »

Hij is al zeker 4x uitgelezen. De waardes leken goed te zijn.

Zondag geprobeerd een nieuwe lambdasonde in te bouwen maar likt niet. Uit frustratie dat ding een paar klappen gegeven met de ratel en alles weer in elkaar gezet.

Maandag ochtend onder weg naar het werk merkte ik dat hij weer goed door trok. Heerlijk. Na een jaar weer wat power in die bak.

Gisteren de lambda vervangen met het juiste gereedschap en het bokkend statonair lopen is weg. Hij heeft ook nog steeds zijn power. Alleen je ziet de toerenteller nog ver terugzakken naar 500 en daarna weer langzaam richting 750.

Scriptman
Aluminium member
*

Re:
« Antwoord #18 Gepost op: Februari 14, 2017, 11:35:00 »

Oja en de lambda voor de kat regelt de benzine toevoer. De 2e heeft alleen een controlerende functie. Wel raar overigens dat er daarover geen foutcodes waren. Is die 2e dan ook kapot/vervuild?...

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: