Auteur Topic: stadslichten koppelen aan centrale deurvergrendeling?  (gelezen 4581 keer)

Eddy

• Gast
Re: stadslichten koppelen aan centrale deurvergrendeling?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 16, 2007, 10:58:03 am »
De binnenverlichting zit toch ook geschakeld op de centrale vergrendeling? Kun je het daar niet aan vastknopen?

Ik liep al een tijd met de vraag dat ik mijn knipperlichten aan-uit kan schakelen met het ontgrendelen van de deur.
Mijn systeem is hetzelfde als lag 1 phase 1.
moet dit ook met een relais of moet je in het plafont de lampen of knipperlichten aansluiten daar waar de sensor zit?

Offline Ed

• :)
  • Diamond member
  • Geslacht: Man
    • Facebook
« Reactie #16 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:00:29 am »
Hahaha, ok. Zal vanmiddag eens langshuppelen en vragen.
Ja gaat in de Laguna II ook zo, maar zo gauw je start gaat de binnenverlichting weer uit...
(dit zat trouwens in onze Scenic ook al)
Idd, dat ken ik wel, veel wagens hebben dat systeem. Maar de Lag 1 is dus maar vrij simpel wat dat betreft. Maar wat niet is kan nog komen he :D

Offline Ed

• Diamond member
    • Facebook
« Reactie #17 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:01:18 am »
Die doe ik ook meteen erbij :D Als we dan toch bezig zijn ...

Ik liep al een tijd met de vraag dat ik mijn knipperlichten aan-uit kan schakelen met het ontgrendelen van de deur.
moet dit ook met een relais of moet je in het plafont de lampen of knipperlichten aansluiten daar waar de sensor zit?

fs1

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:03:12 am »
dat kan, als je een NORMAAL relais neemt, de puls die van de centrale vergrendeling komt zet je op de aansturing van de relais, het contact dat dan mee geschakeld wordt op moment van ontgrendelen, dat zet je parallel over (moet je effe wel grondig gaan zoeken) "whatever welke schakelaar dus die de pinkers aanstuurt" wss zal dit dus het pink relais zijn
dan zouden de nodige pinkers eenmaal moeten pinken wanneer je de deuren vast doet en/of opent (daarvoor zal je nog 2 diodes moeten toevoegen)

Eddy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:06:00 am »
dat kan, als je een NORMAAL relais neemt, de puls die van de centrale vergrendeling komt zet je op de aansturing van de relais, het contact dat dan mee geschakeld wordt op moment van ontgrendelen, dat zet je parallel over (moet je effe wel grondig gaan zoeken) "whatever welke schakelaar dus die de pinkers aanstuurt" wss zal dit dus het pink relais zijn
dan zouden de nodige pinkers eenmaal moeten pinken wanneer je de deuren vast doet en/of opent (daarvoor zal je nog 2 diodes moeten toevoegen)

Pffff  duidelijk,  iets voor de volgende meeting???

fs1

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:09:12 am »
hoezo? dat kunt ge toch zelf? moet ik het eens tekenen?

Eddy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:12:55 am »
hoezo? dat kunt ge toch zelf? moet ik het eens tekenen?

Relais, diode ???   Als je het weet en je hebt er al meegewerkt is het misschien makkelijk.
Ik weet niet eens hoe een diode eruit ziet.
Een schema zal misschien wel makkelijk zijn.
Als ik er een duidelijke tekening van heb zal het wel lukken.
Ooit ben ik zo technisch geweest dat ik een alarm ingebouwd heb :D
Heb wel een dag werk, maar toch...

Misschien een goed idee om een aparte topic te maken met dit soort schema's?

fs1

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:18:27 am »
effe snel getekend, links staat dat van die gewone lichten, rechts staat op de pinkers effe mee te laten doen

oeps ik zag een fout in de tekening... dus weg

***dit is al een apart topic en het staat op de juiste plaats dus dat is in orde
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2007, 11:20:23 am door fs1 »

melcon

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:28:17 am »
Hahaha, ok. Zal vanmiddag eens langshuppelen en vragen.  Idd, dat ken ik wel, veel wagens hebben dat systeem. Maar de Lag 1 is dus maar vrij simpel wat dat betreft. Maar wat niet is kan nog komen he :D
Bij de lag I phase II werkt het net zo als de lag II, als je de auto ontgrendelt gaat de binnenverlichting aan (in stapjes). Als je de auto start dan dimt die langzaam weer uit. Of als je hem op slot doet.

Bij conrad zijn setjes te verkrijgen waarmee je je knipperlichten mee kunt laten knipperen op de cv, de uitgebreidere bieden ook nog extra functies, mischien kun je daar je stadslicht aan knopen....

fs1

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:31:54 am »

het juiste tekeningetje dus... voor dat van die pinkers zul je 2 relais' nodig hebben (normale relais') dat staat rechts getekend, en links staat dat van die verlichting (latching relais dus)

Eddy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:36:00 am »
Wij gaan proberen...

thnx Bart

Offline Ed

• Diamond member
    • Facebook
« Reactie #26 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:38:46 am »
Ey thx man! Nu nog ontcijferen..

fs1

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:41:35 am »
Ey thx man! Nu nog ontcijferen..
in uw geval vrij makelijk, er is maar 1 component nodig... dat rechthoekje met die schuine streep in stelt de ingangscontacten voor, die stippellijn die naar die normale schakelaar loopt is de verbinding inwendig in het relais en die schakelaar stelt dus het effectieve schakelen van de relais voor (z'n uitgang dus)