Laguna Club
 
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 30, 2014, 17:49:49


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rijden op 3 cilinders  (gelezen 2481 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Johan28
Aluminium member
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10



« Gepost op: Augustus 10, 2012, 00:19:53 »

Hallo allemaal,

Het volgende, mijn auto is vanmorgen bij de garage geweest om de luchtomloopklep te reinigen.
Nu kreeg ik de mededeling dat de auto maar op 3 cilinders rijd, de eerste doet niet mee. Had geen "toerenval".

Vermoedelijk een nieuwe cilinderkop vanwege een verbrande klep was het oordeel. kosten ongeveer 1200 euries.
Het gaat om een 2.0 rt op lpg-g3. Nu is mijn vraag. Is dit een realistische prijs of kan dit veeeel goedkoper.
 
Kan het heel kwaad om op 3 cilinders te rijden.

Alvast bedankt voor de moeite.
Gelogd
Stadium III
Bronze member
**
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 377



WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 10, 2012, 18:21:03 »

Ik had voor 850 euro mijn kop gemaakt incl nieuwe kleppen ,pakkingen end
Verder had ik voor 150 euro dis riem end wel gemonteerd en wel ( had mijn monteur ook ff geholpen )

Dus jah goed 1200 euro zie ik niet als een verkeerde prijs
Gelogd

EX : 1.8 8v RT 1997
NU : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
Ed
:)
Diamond member
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.212



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 10, 2012, 19:54:38 »

Hm, voor 1200 Euro zou ik toch denken aan een andere Laguna...
Gelogd

Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 Initiale 2002
In blijde verwachting van ons 2e kind, een meisje Smiley
Duert
Chrome member
*
Offline Offline

Berichten: 79


« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 10, 2012, 20:23:41 »

Vermoedelijk, of hebben ze een compressietest gedaan? Ik zou een test doen, kost geen fluit en geeft wel uitsluiting. Kan namelijk ook een kwestie van kleppenstellen zijn
Gelogd
Johan28
Aluminium member
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10



« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 11, 2012, 00:09:04 »

Nee geen compressietest, garage had het over de bougiekabel er af trekken. Toen ging hij niet beroerder lopen.
Het hoeft dus nog niet per se over te zijn.
Gelogd
RobLaguna
Bronze member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 317


« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 11, 2012, 04:39:41 »

Hebben ze ook de ontsteking getest? Ik zou eerder denken aan bobine/ bougie/ bougiekabel.....
Gelogd

....Renault Laguna 2.0 RT Aut. 09-1996 R.I.P......

>Renault Mégane Scénic 1.6e RT Aut. 1998<


Renault till I die!!
Duert
Chrome member
*
Offline Offline

Berichten: 79


« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 11, 2012, 09:10:51 »

Het enige wat je doet met een bougiekabel er af trekken is de ontsteking van de desbetreffende cilinder uitschakelen. Het kan dus ook inderdaad in een defecte bobine, Kabel of bougie zitten, of misschien wel (maar mindert waarschijnlijk) een verstopte injector oid

het vertelt echter niks over de kleppen of staat van de cilinder. Ik zou zelf naar een andere garage gaan en vragen om een compressietest
Gelogd
twanvz
Aluminium member
*
Offline Offline

Berichten: 22


« Antwoord #7 Gepost op: September 14, 2012, 10:14:30 »

wat een domme garage.

inderdaad compressietest doen, is in 15 - 30 minuten gebeurd en dan weet je zeker hoe het zit.

gewoon goede compressie op alle 4 de cilinders = iets mis met de ontsteking.
weinig compressie op 1 van de 4 cilinders = kleppen krom/verbrand

als het aan de ontsteking ligt inderdaad bougie/bougiekabel/bobine meestal, is goedkope oplossing, dan ben je voor minder dan 100 euro wel klaar
Gelogd
nixo
Aluminium member
*
Offline Offline

Berichten: 29


« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 06, 2012, 21:49:35 »

Maare, als je rijd merk je toch gelijk of ie op 3 of vier cilinders loopt of niet?
Gelogd
Viper
The Renault Dokter
Bestuur
Platinum member
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10.687



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 06, 2012, 22:02:52 »

Punt 1, zo min mogelijk nog rijden met die wagen (niet is zelfs het beste)

Punt 2, ik veronderstel dat ze toen ze bougiekabels los trokken ook merkte of er een vonk ontstond of niet.

Een compressietest is inderdaad niet slecht maar dan weet je nog niet hoe het zit met de ontsteking.

Hoe draait de motor op benzine ??
Gelogd

Greetz Cool                   
Ed
:)
Diamond member
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.212



WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 12, 2012, 11:23:53 »

Ah, downsize trends zijn anno 2012 altijd goed he.
Grin
Gelogd

Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 Initiale 2002
In blijde verwachting van ons 2e kind, een meisje Smiley
Fransman
Blijde rijder van een Expression
Diamond member
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.400


pluk de dag: humor ligt op straat :-)


« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 12, 2012, 16:09:02 »

Sprak Ed wijs  Cool Tongue
Gelogd

De humor ligt op straat, je moet 't alleen wel willen zien..
Viper
The Renault Dokter
Bestuur
Platinum member
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10.687



WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 12, 2012, 17:38:05 »

hij heeft een punt, kijk maar naar de 3 cilinder van de nieuwe clio. (rijd best wel goed zeg ik erbij)
Gelogd

Greetz Cool                   
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM
Pagina opgebouwd in 0.177 seconden met 20 queries.